Internationell Premier

I helgen har vi (jag o Sakhi) varit i Drammen och tävlat. På lördagen var det även en sibirspecial. Det var 24 (?) sibirier anmälda. Jag har fotat en hel del men eftersom jag just nu sitter på Arlanda får ni vänta ett tag med att se  bilder.

I lördags tog Sakhi sitt sista certifikat i klass 8 och blev Internationell Premier. Det har gått fort för Sakhi att bli IP. Från första utställningen (090606) till i lördags (091003). Tyvärr sa den domaren inte så mycket om Sakhi, bara det jag redan vet - att han sen skriver på tyska gör ju inte saken bättre.  ;)

Efter att Raymond A Saerte hade dömt sina katter klart  blev det sibirspecial. Sibirkattens Venner hade fått ihop en del flotta priser till hela 10 katter, bla för bästa päls, bäst i ras o box (såklart), mesta pratkvarnen, charmören/"heartbreaker", bästa svans etc.

Sakhi fick pris i kategorin Charmören/"heartbreaker" och det var inte lite dom hade fått ihop. Jag har tagit bilder så jag ska lägga upp en annan dag, när jag har kommit hem och fått vila ut.  ;)

På söndagen hade Sakhi en svensk domare som blev väldigt förtjust i Sakhi. När jag berättade att jag kallar honom vår solstråle (pga färg och temperament) kunde hon gott förstå det! Han fick sitt första cert i sin nya klass (klass 6).

Just nu sover Sakhi bredvid mig, i flygburen. Han har även denna gång fått en lugnande tablett och han har verkligen varit helt  underbar att ha med på resan. Bara några pip då och då. Att han har väckt uppmärksamhet när folk ser honom förstår man ju.   ;)

Jag har träffat många härliga människor och fått se massa underbara katter på utställningen. Ett stort tack till Guro som har tagit hand om mig så väl och för att jag har fått bo där. Det var verkligen kul att få se Podruga igen och även kul att få se Alvina, som jag hittills bara sett hade sett på bilder. Att sen äntligen få se alla dessa helt ljuvliga, underbara 6 kattungar, dvs Silverfont-kullen,  var helt underbart. Som jag hade väntat!  ;)

Nu är det  bara ett par timmar kvar innan vi äntligen kan flyga hem. Det blir tyvärr ett par timmar att spendera här på Arlanda.

Nu hoppas jag att Jivara börjar löpa snart, men helst inte före onsdag.  ;) 
1 Linnea, Johan och Smilla:

skriven

Åh självklart vann Sakhi pris som charmör. Han är ju bara så fantastiskt vacker! man kan liksom inte sluta titta på honom! grattis till allt!

Också ser vi till att ses i November!

Kram Johan Linnea & Vår solstråle Smilla:)

Kommentera här: