Vilken underbar helg

det har varit. Katt-folk är verkligen trevliga människor, vi har haft så trevligt och surrat och skrattat hela tiden!

Jag jobbade i informationen 2 timmar/dag och himlars vad kul det är att få jobba igen. Jag trivs med fart och fläkt, bara det inte blir för mycket och två timmar var ganska lagom för mig.

Visst var det lite segt igår morse när man var där runt kl 7 men sen skulle jag jobba och så var det dags för bedömningar.

Vi hade i lördags en domare som heter Henry Hornell och han såg lite "torr" ut men hur fel hade jag inte. Himla trevlig domare, skämtsam och pratig som bara den när jag stod vid bordet. På söndagen hade vi en ny domare, som heter Albert Kurkowski, som vi heller inte hade haft. Han var lite mindre pratsam än Henry Hornell, men väldigt bra med katterna och skrev mycket - men lite svårläst.....

Camilla och Sussie kom med en suveränt bra idé, ge domarna varsin dator och skrivare så dom kunde skriva direkt på datorn. Tänk vad lätt det skulle vara att läsa då! Sen printar dom ut papperet och skriver för hand dit själva betyget. Mycket bra idé! Det finns för många domare som skriver väldigt svårläst. 

VK (tidningen) var där i lördags och gjorde ett bildspel, en hel del sibbar finns där, bla ett kort på Sakhi.

Bedömingarna.... var ska jag börja.

I lördags gick 2 sibbar till panel, tyvärr missade jag det helt och hållet, var rätt trött, slut och sliten så jag satt bara vid buren. Men igår hade jag tagit en del medicin så jag orkade vara med.

Bland bästa ungdjur var Helenas egen katt, från Siberietass, S*Siberietass Blue Angel.



Bland bästa junior var Anna-Lenas egen katt, från Milifiore, S*Millifiore Chunii af lux.



Bland bästa kastrat var Camillas katt, från Busungarnas, S*Busungarnas Valrhona Manjari.


Henry Hornell kom förbi när jag stod och fotade Manne i panelen. Han envisades med att jag skulle ta ett till kort, varpå jag menade att jag kan vänta men han envisades verkligen och när jag tar kortet så gör han så här. En helt underbar domare!



Bland bästa vuxna hona var Catarinas och Saras katt, Puma. Hemsidan hittar ni här, Altaicas



Jag skrev upp hur många röster var och en av sibbarna fick. Tyvärr var det av sibbarna bara Puma som fick en röst. När hon var uppe fick hon alltså en röst, 2 andra katter fick 2 röster vardera så en domare kallades in för att avgöra och Puma blev BIS!!  Stort, stort grattis till en värdig vinnare och hennes 2 mattar, Catarina och Sara!  Här är bilder på dom stolta och glada mattarna med Puma och pris.
 

Kommentera här: