Redan augusti

Just nu händer det inte så mycket, vi har ganska fint väder och det blir lite gjort inne. Katterna är ute en hel del och njuter av det. Jag har fotat katterna ute men är lite slö på att lägga upp nya kort, ska försöka bättre mig - sen, längre fram...

Nu är det inte länge kvar till kattutställningen i Piteå, det ska verkligen bli kul. På lördag har dom en domare (som dom hade i Umeå), det ska bli kul att höra vad han tycker om våra katter nu. Jag vägde Sakhi 20/5 (dagen efter kastreringen) och då vägde han lite drygt 4,3. Förra veckan vägde Lars honom och då vägde han 5,5 kg. Japp, han ÄR matglad Sakhi.

Jag har beställt visitkort - till slut. Blev en bild på Sakhi, där man ser hans huvud bara. Jag hoppas att dom blir lika snygga som dom såg ut på skärmen.

Vår sociala "terrorist" fortsätter att komma hit o vi fortsätter att jaga bort honom. Av olika anledningar har vår granne många besökare med bil och dom parkerar på gatan, utanför vårt hus. Under bilarna ligger Maskot och trycker samt tittar hit. Jag är lite orolig för att det ska hända en olycka så småningom. Han är inte den som flyttar sig frivilligt för bilar inte. Jag kom hem en kväll och han satt mitt i gatan, nu svängde jag in före jag nådde honom men han gjorde ingen som helst ansats att flytta på sig. Japp, tjurig och envis är han verkligen! Men sååå snygg, bara han skulle hålla sig borta från vår gård.

Kommentera här: