Helgens kattutställning

gick bara bra, på alla sätt och vis.

Både Jivara och Sakhi tog sina sista svenska cert, så nu måste dom utomlands och försöka ta sista certet (o titeln) där. Jag har redan anmält Sakhi till en utställning i Drammen, i oktober. Hoppas jag kommer med och hoppas att han sköter sig lika fint som han brukar göra!

Här kommer bara några kort, det var en väldigt jobbig helg (värkmässigt) för mig och jag är inte helt fräsch ännu.

Jivara och Sakhi delade dubbelbur, första gången, och det gick jättebra. Vi hade glömt ta med oss något för katterna att ligga i, tur nog nöjde dom sig med filten och struntade helt i kattlådan.

Dom börjar bli rätt van att vara på utställningar nu och det här är ett bra kort på Jivara, från helgen.



Sakhi var så trött att det gick inte att få honom att öppna ögonen. Om han fortsätter att bli ljusare så kommer han inte synas så mycket mot det nya burskynket.


Eftersom både Jivara och Sakhi tog sina cert i lördags så ABS:ade vi dom men lät dom vara kvar i hallen, för vi ville självklart se Triumph på söndagen. Snacka om att vara en lugn o cool kille! Lite otur hade matte E med burplaceringen men efter att ha frågat så fick dom byta plats och hamnade nära oss. Det är ju inte så kul att sitta helt själv på första utställningen och dessutom långt bort från "sin" ras. Nu hamnade Triumph precis mittemot oss istället och det var ju bra.

Jag har bara valt ett närpoträtt på Triumph. Det är tyvärr nackdelen med svarta djur, det kan ha en tendens att bli en svart "klump", beroende på vad det är för bakgrund. Vi hade även med oss vågen och vägde honom. Drygt 4,4 kg och han är 5.5 månad. Jag tror vi ska dra med vågen till Cool Cats utställning och kolla om han går upp mkt på dessa 2 veckor.

En helt underbar katt och matte/husse har verkligen gjort ett bra jobb med honom! Han fick EX1!


Sakhis dotter, S*Frostuddens Roselia, var där både lördag och söndag. Hon är så söt, så söt. På söndagen blev hon NOM


så då var det ju självklart att vi skulle stanna och se hur det gick (vi hade fått dispens för att åka när vi ville).



Roselia fick en röst och det tycker jag är bra, med tanke på att hon "pratade" en del när domarna lyfte i henne.

Här kommer en bonusbild på söta, charmiga Roselia. Visst är hon väl för fin? Jag kommer bearbeta och lägga ut mer bilder senare i veckan. Just nu har jag tyvärr inte tid.

Kommentera här: