Planer är verkligen bara planer....

2020 skulle bli mitt och Marussias utställningsår. Jag skulle även passa på att fara utomlands med henne, senaste utställningen tog hon sina cert o är nu precis halvvägs till GIP, sen efter det kommer flera cert innan man når sista titeln, SP.

 

Marussia är redan SC (dvs samma titel, men hon tog den som fertil) o det hade varit kul att få upp henne till både SP o SC.

 

Men så kom coronan emellan o jag började fundera på att låta Marussia få gå i pension helt o hållet. Hon är nu 11,5 år o det blir inga fler utställningar i år. Så det betyder att hon skulle vara 12 år när (kanske?) utställningar börjar om igen.

 

Det är inte helt lätt heller att ta cert när man är äldre o möter katt som kanske är 10 år yngre. Pälsen har blivit sämre oxå på Marussia.

 

Så jag började verkligen fundera på att låta hon få gå i pension. Jag såg framför mig oceaner av tid (o även sparade pengar). 😉

 

Så föddes en vacker blå sibbe-tjej och jag blev kär. 

 

Jag sa först, nej jag ska inte titta o jag ska verkligen inte köpa ngn fler Sibbe. Men så började jag fundera o fundera och det slutar med att jag köper en hona av Karin.

 

Karin är Ellas uppfödare och jag och Karin köpte även hankatten Harry tillsammans. Harry är pappa till min blivande katt. Hon heter S*Frostuddens Queen L o tillhör travhästkullen.

 

Queen kommer inte bli en avelshona (då jag har för mkt omkring mig) utan hon kommer kastreras tidigt och istället bli min utställningshona.

 

Jag ser verkligen fram emot att få hämta hem henne i oktober och sen även börja tävla med henne.

 

Vi får se om vår nya travhäst byter namn ell om hon behåller sitt namn och bara får flera smeknamn.

 
Queens mamma heter Bojan. Här ligger hon utanför hagen o tar igen sig. 
 
Det blev 4 st travhästar, två av varje kön. Hela kullen är väldigt jämn och fin o helt underbar!
Högst upp o neråt är det Ina Scott, Ego Boy, Queen L och Legolas.
 
Harry (som eg heter SE*Sessans Licence To Kill - o kallades Bond hemma hos uppfödaren SE*Sessans) fick jag träffa för första gången igår. Coronan satte stopp på alla planer att fara upp tidigare. O vilken kille, alltså WOW!! Jag blev helt kär i honom. Jag glömde systemkameran hemma tyvärr, så det är bara mobilbilder. 
 
Tanken var att han skulle ha träffat Pina, men hon hann tyvärr inte med före han blev nöjd kastrat.

Harry bor med en storasyster, som heter Glaceon. 
1 Therese:

skriven

så söt kattunge <3

Kommentera här: