3 nya kullar

På 9 dagar föddes 3 kullar. Första kullen föddes hos SE*Asiris, 7 st prinsar blev det där, lite extra speciell för mig då det är Marussias barnbarnsbarn.
 
Kull 2 och kull 3 föddes samma dag så det är tur att vi är många som kan hjälpas åt.

Kull 2 föddes hos SE*Black Belugas och där blev det två stora prinsar. Kull 3 föddes hos S*Fairlines och där kom det sex st. Två var hanar och resten är honor.
 
Det är alltid lika fascinerande att se hur duktiga mamma katt är och oftast behöver man inte göra så mkt, mer än att titta på och beundra alla underverk som föds.
 
Pina som jag har på foder hos S*Fairlines, Carina, har vi som sagt bestämt att hon får gå på på p-piller ett tag till eftersom det blev lite väl intensivt hos Carina. Jag kommer låta HCM-testa Pina i maj o så hoppas jag att hon löper snabbt när Carina släpper pillret.
 
Eftersom det inte händer så mkt i katteriet just nu är jag lite dålig på att uppdatera här. Jag är lite bättre på instagram där jag heter deltas.katter.

Kommentera här: