Otur

Jag har haft lite otur med både Manipura (aka Majken) och Pinarello Dogma (aka Pina), vad gäller parningarna. Båda honorna har jag hos bra fodervärdar och katterna mår bra. 
 
Majken fick jag vänta länge på innan hon kom i löp och jag kunde fara med henne till en snygg och snäll hane. Det blev parningar och så väntade vi flera veckor för att se hur det gick. Jag valde att göra ett UL på Majken - som visade att hon var tom - och samma kväll löpte hon såklart!
 
Tyvärr visade det sig att Majken lätt går ur löp när hon åker bil ett par timmar så därför skulle hanen komma till Majken denna gång. Pga sjukdomar blev det inte av och vi (dvs jag och fodervärdarna) bestämde oss istället för att kastrera Majken. Majken kommer sen skrivas över på fodervärdarna.
 
Pina löpte lite fortare än Majken och hade otur att den hanen hade dambesök när Pina kom i löp. Men till slut så blev det så att de fick lite tid tillsammans (kanske för lite?) för det har nu visat sig att även Pina är tom. Pinas vackra - och otroligt snälla och supermysiga - hane är numera kastrat.

Så just nu händer inget alls i katteriet. Jag har dock fått tag på en annan hane åt Pina och när han blir fertil kommer hon få träffa honom. Men det blir inte i år, utan jan/feb 2018 (hoppas jag).

Kommentera här: