Utställningen i Umeå

I helgen har det varit utställning på hemmaplan och jag hade med mig Marussia och Ella.
Tyvärr går båda i samma färggrupp (3) och för tillfället i samma klass, dvs de möter varandra.
 
Marussia har två CAP och jag hade hoppats att hon skulle ta sista certet och därmed bli PR (dvs premier). Det var ovanligt många honor i den klassen, 4 st, och båda dagarna blev de slagna av samma hona.
 
I lördags blev Marussia EX2 och Ella EX3, på söndagen blev de EX3 o Ella EX4.
 
Den största behållningen av helgen var hur duktig Ella var. På lördagen var hon först lite blyg o gömde sig men redan efter ett par timmar kom hon fram mer och mer. På söndagen var hon helt avslappnad i buren och var helt trygg.
 
Det är otroligt skönt att se att allt slit som jag har haft med Ella har börjat ge resultat. Det samt att Ella har haft bra domare och även att Ella har haft en lång paus från utställningar. Förhoppningvis förknippar hon inte längre utställningar som traumatiskt.

Jag hade inte med mig systemkameran denna helg och eftersom det var på hemmaplan hjälpte jag till lite här och där. Det blev inte heller så många mobilbilder, men några blev det i alla fall, o dom bilderna finns på instagram.

Jag ställde även Pina (S*Deltas Pinarello Dogma), som jag har på foder hos Carina. Pina fick oxå fina resultat o framför allt bra omdömen. S*Fairlines Galaxie, halvsyster, var oxå med o ena dagen slog Pina Galaxie och på söndagen var det tvärtom. Även S*Fairlines Arizona of Fairdelt (Dylans avkomma) fick väldigt fina omdömen båda dagarna.
 
På söndagen kom Kit and Clowder, från Jennyskull. Kit fick bra omdömen och jag hoppas att Kit ställs ut flera ggr. Hon blev, om jag minns rätt, EX3.
 
Bilden är på Kit och hennes lillebror, en ABY som kallas för Teo. Jag har fått låna bilden för att kunna lägga ut här. Tack!
 
 
På söndagen ställdes även SE*Asiris Aslan, dvs Dylans sista kattunge. Han fick med lätthet EX1 men förlorade BIV-T mot en hona, som jag just nu inte kommer ihåg namnet på.
 
Överlag så var det en väldigt intensiv helg, trevlig på många sätt, men jag hann inte prata så mkt med folk som jag hade velat.

Jag kommer att fara till Östersund (första helgen i juni) o då tar jag bara med mig Marussia, så kan jag fokusera mer på henne.
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentera här: