Vikter på Jennys kull, 3 veckor

Det har varit en väldig intensiv vecka för mig och jag har varit kattmorska hos S*Fairlines. Detta var Cherokees tredje förlossning och själva öppningsfasen var väldigt lång. Hon kämpade tappert på och till slut så kom kullen. Mer info kommer att finnas på Carinas sida sen. Jag kom hem vid 10 imorse och gick direkt i säng för ett par timmar.
 
Det är magiskt att få vara med som kattmorska och nästa kull som jag hoppas kunna vara med på kommer första veckan i december. Men sen blir det paus ett tag för mig.
 
Vi har idag fotat Jennyskull, 3 veckor o en dag gamla. Eftersom jag har varit borta ett tag valde vi att fota mot samma bakgrund som förra veckan. Tills nästa vecka ska jag ta fram studion med bra blixtar och bra bakgrund.
 
Fjärilskullen fotade jag i måndags, då var dom 5 dagar, och jag trodde att jag skulle hinna bearbeta korten på dom, men eftersom jag for iväg redan i måndagskväll så blev det inte så.
 
Jag har lite saker att göra men jag kommer att försöka bearbeta bilderna på både Jennys kull och Fjärilskullen så fort jag kan.
 
Detta är en helt otrolig kull, Ella måste ha bra mjölk. I snitt går dom upp varje dag mellan 10-30 gram. Jag för statistik över mina kullar och jag har aldrig haft en kull som vid tre veckor har vägt så här mkt.
 
Eftersom jag har haft jour som kattmorska så har jag inte haft tid att ta tag i detta med könen på kullen. Därför står det fortfarande två namn på kattunge nr 1. Jag har tittat o är fortfarande lite osäker, så jag har tänkt ta hjälp av en annan uppfödare som har haft fler kullar än mig.
 

Namn

Färg

Födelsevikt

Vikt 3 veckor

Status

The Phantom of the Opera/Minnie Mouse

N 24

104

491

 

Sacré-Coeur

N 24

112

525

 

Kit and Clowder

N 24

114

486

 

Kommentera här: