Vi har en rymling

som tycker att det blir på tok för litet att vara i lekhagen. Scott går ut ur kattbädden (eg en hundbädd) och piper när han vandrar omkring i hagen.

Marussia blev lite stressad över att han gick o pep (hennes förra kull, Operakullen, var det Tatyana (Tanja) som var rastlös o skrek) så Marussia valde att flytta till sin favoritplats, dvs under databordet.

Marussia skulle eg gärna få ha småttingarna där men det är bara ett problem, det är svårt att hägna in området och jag vill inte att kullen (som blir 4 v på lördag) ska få fri tillgång till vardagsrummet riktigt ännu.
 
Det här är när Marussia hade dom i bolådan, en av de allra första dagarna och Pinarello var ute och vandrade.
 
Det här är från första bygget av hagen, vi har gjort den liten o lite övertäckt. Jag ber om ursäkt för allt stök i bakgrunden, det är sen vi tog bort bolådan, flyttade om lite saker och satte upp hagen.
 
Den är som sagt liten, men ändå så att det finns plats för första sandlådan. Jag använder nu för tiden alltid havregryn den första tiden, då det är så mkt bättre (tycker jag) istället för att ha icke-klumpbildande sand. Den sanden är hopplös att få upp när dom väl har börjat använda sandlådan. Bianchi närmast kameran och sen är det Pinarello.
 
Hela kullen sover gott. Från vänster till höger är det Cervélo, Scott, längst bak ligger Bianchi och sen är det Pinarello.
 
Dolce blev jätteglad att få ett eget ställe, mörkt och skönt.
 
Marussias bästa ställe är som sagt under databordet och det här var för ett par dagar sen, medan dom snällt stannade kvar (trodde jag). Jag känner något på foten, tittar ner och ser att Scott är på väg att rymma medan Cervélo snällt väntar in storebror. 
 
Men nu har vi byggt om lite i hagen och så får vi se vad Marussia säger om det. Två likadana bäddar står mittemot varandra så Marussia kan flytta dom om hon känner för det, alt att Dolce får en egen koja.  Igår satt jag och jobbade vid datorn när jag hör att någon smaskar på blötmaten. Tittar dit och ser att Pinarello med god aptit äter maten.
 

Kommentera här: