Det börjar bli lite mer aktivitet

När jag är hemma o i vardagsrummet brukar jag nu öppnna hageen så att dom ska få utforska världen. Av någon konstig anledning så går dom gärna tillbaka till hagen. Scott är den stora utforskaren. Han går gärna långt bort från hagen. De andra tre är lite närmare hagen men går även dom ut från hagen såklart.
 
Marussia är en lugn och cool mamma och hon är inte rädd för dammsugaren. Detta är såklart extra bra när vi dammsuger en hel del i vardagsrummet. För även om vi har havregryn i sandlådan (istället för icke-klumpbildande sand) så blir det ändå att havregrynen hamnar utanför sandlådan.
 
Jag tömde hela sandlådan idag och till min stora glädje (man blir sååå glad varje gång en ny kull lär sig) har någon kattunge kissat i lådan. Bara nu när jag skriver detta har Pinarello kissat på lådan.

Vad gäller mat är det lite svårare. Pinarello äter både blötmat (ibland) och torrfoder. Scott äter torrfoder med bra aptit. Scott och Bianchi har lärt sig dricka vatten. Cervélo tycker än så länge att mammas mjölk är överlägset bäst.
 
Pinarello är en klättrare, hon klättrar gärna på travarna av böcker/pärmar som vi har satt upp vid hagen/ena kattbädden.
 
Scott är en myskille, han sitter gärna i famnen/knäet och vill vara med. Bianchi myste jag med i eftermiddags ett tag.
 
Alla har börjat busa med varandra och även med små lätta lekssaker. Dolce tittar gärna in i hagen och undrar säkert när hon kan börja busa med småttingarna. 
 
Marussia äter och äter, det går åt väldigt mkt mat. Marussia är i vanliga fall rätt kräsen men inte när hon har kull, då går det mesta ner. Det som hon ev lämnar kvar brukar Dolce snällt nog äta upp.
 

Kommentera här: