Jag leker

Jag har haft besök av Maria Westling, som är en duktig fotograf och även duktig på att bearbeta bilderna. Hon kom över en dag och vi satt ett par timmar, jag hade plockat ut några olika bilder och vi gick igenom dom.
 
Det går snabbt o lätt för Maria, men inte för mig. Så träning, träning o åter träning.

Här kommer nu några bilder där jag har suttit o lekt lite själv. Bilderna på Marussia är tagna när jag i oktober var på BJK:s fotokurs. Intressant att få testa och jag lärde mig en hel del men jag önskar att den hade varit några flera gånger.
 
Man fick, vid andra o sista kurstillfället, ta med en katt och jag valde Marussia. Dels är hon väldigt snäll och lätt att hantera men min förhoppning var att hon skulle vara så upptagen med alla dofter att hon inte skulle göra som hon gör hemma. Dvs undvika kameran men sån tur hade jag inte.
 
Det finns ju en hel hög med "actions" att leka med i Photoshop och den första bilden lekte jag med o gjorde helt svartvitt. Inte så dumt det heller, men jag är bara lite ovan att se det i svartvitt.
 
Det finns olika vinjetteringar att leka med o här har jag gjort en vit vinjettering. Jag borde ha gjort bakgrunden vit, men som sagt, detta är bara ren träning.
 
Här har jag använt en svart vinjettering.
 
Den här bilden blev jag mest nöjd med, ända tills Maria ser att den är flammig på högra sidan så nu ser jag oxå bara det.  Jag får göra om bilden sen o visa upp, jag måste starta från början och det hinner jag inte med just nu.
 
För ett par veckor sen var jag o hälsade på en La Perm-kull. Detta då min goda vän Linda ska köpa Rurik. Så här ser Rurik ut, jag hoppas hinna dit o hälsa på en gång till innan Linda hämtar honom om två veckor.
 
Strax före Majken flyttade till sina fodervärdar passade jag på att ta hjälp av fodervärdarna när de kom en kväll o hälsade på Majken. Så här såg bilden ut efter jag hade gjort min vanliga bearbetning i Photoshop.
 
Och så här ser den ut efter att jag har fått tips av Maria. Viss skillnad, ell hur?

Kommentera här: