Besök

Igår kom Maria Westling förbi. Maria är en lokal fotograf som är väldigt duktig, jag har varit många ggr hos henne och hon har även varit snäll och kommit hem till mig ett par ggr när jag har haft kattungar. Jag kan varmt rekommendera Maria om du vill ta fina bilder.

Maria har en studio i stan o du hittar hennes hemsida, wmartphoto, här.
 
Om man tittar på hennes bilder (Raskatter, sibiriska katter) så finns flera av våra katter där och även några av våra kullar.
 
Vi har en väldigt enkel fotostudio och igår hade Marie med sig en starkare/snabbare blixt + softbox o sin nya kamera. En kamera som jag inte ens hann titta på! Jag var så inne i kullen o att fota dom så jag glömde helt bort det... Nåja, en annan gång.
 
Det märks att Maria är van att redigera bilder och även om det inte blev så mkt redigerat så blir det stor skillnad. Maria har lärt mig lite ang att jobba med bilder i RAW och jag är långt ifrån snabb, men massa träning ger till slut resultat.
 
Maria hade även med sig två bakgrunder, så vi fotade med grön bakgrund (sååå snyggt), med svart o så med våran grå bakgrund.

Jag fotade oxå, men dom bilderna har jag bara snabbt tittat igenom, just nu fokuserar jag på att bearbeta Fjärilskullen, som blev 7 veckor i onsdags. Så dom bilderna kommer upp senare ikväll.
 
Här är några bilder som jag har lånat av Maria. Stort tack för hjälpen och jag häpnar över att det blev så många fina kort o framför allt kullbilderna. Det var alltid en kattunge som hoppade ur bild. Stort, stort tack Maria för hjälpen o alla råd ang bearbetning av bilder. Det är bara synd att tiden alltid går så fort.

Jag gissar bara på alla bilder vem som är vem och här tror jag att det är Siri (Minnie Mouse), Kit and Clowder och Sackie (Sacré-Coeur).
 
Det kan vara Siri, Kit o Sackie - kanske...
 
Här tror jag att det är Kit, Sackie o Siri.
 
Absolut ingen aning då jag inte ser tofsarna. 
 
Ett underbart kort på busan Kit.
 
 
Spara
Spara
Spara

Kommentera här: