Björkstakattens utställning, april 2016

I helgen ställde jag ut S*Deltas Manipura (aka Majken) som jag har på foder. Det var första utställningen för Majken och jag var väldigt intresserad av att höra vad domarna tyckte om Majken.
 
Jag själv tycker att Majken har haft en väldigt fin utveckling och imorgon blir hon (o de andra i Chakrakullen) 9 månader, så hon är ju fortfarande en tonåring.
 
Lördagen hade Majken Sirpa Lindelöf. Sirpa hade en italiensk domarelev, Sara. Det gick väldigt bra, Majken var lugn på domarbordet.
 
Sirpa gav henne EX1 och så fick Majken komma tillbaka inför NOM:en, men där förlorade hon mot en skogis (om jag nu minns rätt).
 
Dag 2 hade Majken en domare, som jag inte hade haft tidigare, Zvesdan Memedov.
 
Vilken otroligt bra domare (Sirpa är oxå en bra domare) han är. Jätteroligt att lyssna på honom och se hur han behandlade katterna så fint. Dag 2 var Majken lite mer orolig (vilket hon inte var ensam om att vara) så Zvesdan tittade på henne, sen fick hon sitta hos honom medan han skrev bedömningssedeln innan han fortsatte att döma Majken.
 
Det är så otroligt roligt att se såna domare och eftersom detta var Majkens utställningspremiär så tycker jag att det är väldigt viktigt att hon får ett bra minne av utställningen.
 
Anna, min ena fodervärd på Majken, satt kvar och väntade in att Zvesdan skulle döma klart. Sen var Majken upp igen för NOM, men med samma resultat som lördagen.
 
Jag är såååå otroligt nöjd med helgen. Majken har fått så fina omdömen och det känns så bra för mig som uppfödare! Att Majken sen var lugn och trygg i buren var oxå jätteroligt att se.

Några bilder med mobilen.
 
Efter badet, men Majken var inte ett dugg långsint trots att jag och Anna badade henne.
 
Två dagar senare var jag tillbaka för att hjälpa till lite med preppningen. Jag tyckte att vi skulle inte preppa för mycket, då hon är så ung men framför allt för att jag vill att Majken ska tycka det är helt ok med utställning.
 
Del av BIS-bordet!
 
Majken i sin bur på lördagen. Väldigt avslappnad katt.
 
På domarbordet, med den italienska domareleven.
 
Söndag, strax innan vi packar ihop.
 
I år fotade jag väldigt lite, men detta är en supersnygg stilig fertil 1-åring, som kallas för Ove. Stolt ägare är Johanna Lathi. Ove är sååå snygg, jag hade bara sett honom på bild tidigare så det var väldigt roligt att få se honom på riktigt nu. Snygg, fertil och supersnäll!!!
 
På domarbordet, hos Sirpa och Sara.
 
 
Trygg hos mina underbara fodervärdar, i väntan på bedömning. Tack Johan och Anna för att ni tar hand om Majken så bra!
 
Ett stort tack till Anna, som orkade ställa ut hela helgen. Jag är väldigt tacksam för det då jag vet att det är långa dagar och att man blir väldigt trött efter en hel utställning.
 
 
 

Kommentera här: