Vår vackra GIC S*Frostuddens Ella Fitzgerald

Kullen äter mest riktig mat men det är mysigt att ligga o snutta hos mamma. Det händer väldigt ofta att Ella kallar på kullen och så ligger hon med dom. Ibland blir det bara en kort, kort stund innan hon får nog. 
 
Förra helgen var Junos matte på besök och när sonen kommer hem undrar han varför Ella är i kattgården med Sakhi och Dolce. Med hjärtat i halsgropen skyndade jag mig ut och Ella satt mellan Sakhi och Dolce, men Ella var inte sur.
 
När jag gick in i kattgården så kom Ella genast till mig. Mannen råkade lämna (för flera veckor sen) dörren till vardagsrummet lite på glänt och Marussia smet in. Innan jag hann få tag på Marussia ell Ella så flög Ella på Marussia. Inte så oväntat direkt men såklart tråkigt.
 
Jag har därför tagit för vana att när jag bär ut Ella till kattgården (där hon får vara själv ell med kullen) att visa de andra katterna för Ella. Peppar, peppar.... Det har inte blivit något fräs från någon av katterna och jag hoppas verkligen att det ska gå bra att få ihop katterna sen när kullen flyttar.
 
Ella hade - för andra gången - lyckats rymma. Vi har nu upptäckt hur hon gör. Hon hoppar, rakt upp, till dörren, och klämmer sig emellan. Mannen har därför fått fixa en lösning som vi hoppas ska funka för Ella resten av tiden!
 
 
 

Kommentera här: