Chakrakullen är nu drygt 11 veckor

och jag fuskade med att ta bilderna en dag i förväg.

Till min hjälp hade jag dels Lunas familj (tack!) men även Maria med familj (tack!). Jag har tyckt att jag är en hyfsad fotograf men jag har nu insett att jag har en bra bit kvar. Det är mycket att tänka på, framför allt vad gäller belysningen och även nu när jag har provat att bearbeta bilderna i RAW, för första gången.

All efterbearbetning är gjord av mig och jag har provat mig fram lite grann. Men det är bara att inse att  det behövs träning, precis som med allt som är nytt.

Min man har varit på mig lite då och då att jag ska bearbeta i RAW, men när man är nybörjare så har man inte alltid tiden för att sitta och träna så därför har det - hittills - alltlid blivit jpeg för mig.
 
Det är Maria Westling som har tagit alla bilder med vår kamera. Dessutom har hon tagit några egna bilder med sin kamera. Stort tack för tips, råd och hjälp!
 
En bonusbild på Sahasrara.
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Kommentera här: