Vikter vid 5 veckor

Det kommer att komma upp bilder senare men kattungarna har inte varit så stillsamma o hjälpsamma, utan tvärtom helt sjövilda. Och ändå är dom bara 3 st.
 
Jag tänker på Kicki Erikssons hona, Minessa (som bor på foder här i Umeå) som har 7 kattungar.
 
7 kattungar som nu är 2 veckor. Detta blir en ostkull och jag var dit och hjälpte fodervärdarna, Ewa och Arne, med att fota dom, från flera håll och kanter.
 
Jag fick snabbt 2 favoriter (Dolcezza, unge nr 2, och Giganti, den blå killen) men alla 7 är superfina. Men... jag är inte avundsjuk på Ewa och Arne som ska fota ungarna. En och en går kanske bra, men kullbilder....
 
Vår kull växer och frodas, de har fått börja äta lite fast föda (oftast köttfärs, kyckling o fisk), ibland blandat med kattungeblötmat o torrfoder. Marussia väntar otåligt tills hon får äta upp resterna. För att nu inte tala om Dolce.
 
Dolce är gärna i vardagsrummet när vi är med och nu har hon, två dagar på raken, lyckats ta sig in till vardagsrummet själv - detta trots att vi stänger o låser "dörren" till vardagsrummet när vi går i säng. Ingen av oss förstår hur hon lyckas med det konststycket!!

Den som är mest ivrig på maten är Pamina, tätt följd av Tatyana och Dylan (Don Magnifico).
 
Den som fortfarande är mest ivrig att upptäcka är såklart Tatyana. Det känns otroligt bra för mig att hon kommer att flytta till en kattkompis Selma (en ragdoll) som blir 1 år i maj. Jag tror att dom två kommer ha otroligt kul ihop!!
 

Namn

Färg

Födelsevikt

Vikt 5 veckor

Status

Dylan) Don Magnifico)

N 24

128

714

Stannar i katteriet

Pamina

N 24

99

656

Intresse finns

Tatyana

N 24

118

661

Tingad

 
 

Kommentera här: