Kull nummer 7 har kommit

I fredags kom till slut kullen som så många har väntat på. Jag kommer i veckan gå ut med namn etc. Jag kan redan nu säga att det är 3 st svarta spotted, dvs SIB n 24. Med viss reservation för kattunge nr 3.
 
Det blev 3 kattungar denna gång, 1 hane (som kommer stanna i katteriet) och 2 honor.
 
När väl förlossningen startade så gick det bra. Hanen kom 05.30. Kl 06 blev jag hämtad för att hinna med flyget ner till Stockholm. Så jag missade tyvärr se tjejerna födas. Hade det varit Marussias första kull - eller Ellas första kull - så hade jag självklart stannat hemma. Men nu var min man ledig och äldsta sonen kunde även han hjälpa till, så det kändes tryggt att veta att Marussia hade det bra, trots att jag inte var där.
 
Unge 1 vägde 128 g.
Unge 2 vägde 99 g
Unge 3 vägde 118.
Här är en kullbild på de små underverken tillsammans med en nöjd mamma.
 
 
 

Kommentera här: