Intensiva dagar

framför allt för mig då jag har besök varje kväll. Nåja, det gör inte kattungarna något utan dom hoppar, skuttar etc. Alltid bra med olika personer som håller på med dom.
 
Igår var en intensiv dag för kullen. Först en längre biltur - ja, längre än jag brukar köra med dom. Kullen var helt tyst, det var först när jag så småningom kom ut på E4:an ett kort tag som någon började pipa lite lätt.
 
Jag hoppas att det kommer fortsätta att gå bra för dom att åka bil och nästa vecka blir det till att träna dom en o en, för att se hur det kommer att gå.
 
Efter bilturen fick dom sen en dusch och det gick bara bra för Dylan. Sen kom Pamina som tyckte det var lite halvläskigt efter ett tag och så kom Tanja som tyckte det var mindre kul och hon förstod inte vitsen alls med att duscha.
 
Jag hoppas på fint väder i helgen för då ska jag försöka plantera sommarblommor och tänkte att jag tar med mig kullen ut. Antingen en och en i sele o på gräsmattan nära mig men mest troligt blir det nog att alla + Marussia o Dolce får vara i kattgården med dom. Annars blir det inte så mycket gjort för mig.
 
Jag vet ju hur det är när man ska göra något och man har katter ute i sele och koppel. Fort trasslar dom in sig i något.

En gammal bild på Sakhi, tagen för 7 år sen, då han var liten kattunge. Jag lämnade honom ensam och utan uppsikt max 2 minuter medan jag gick in för att hämta något att dricka. När jag kom tillbaka satt han fast, ordentligt! Det här är även en utmärkt påminnelse på hur fort dom kan fastna när de är obevakade.
 
Vem hade kunnat tro att Sakhi skulle bli en så stor, maffig och snygg pälsboll. Det här kortet är taget bara 3 år senare.
 
och det här kortet är taget i fjol somras. Vår älskade nallebjörn.
 

Kommentera här: