Vilken natt!!

Det här inlägget började jag skriva igår em, jag skulle bara bearbeta kort innan jag lade upp inlägget, men jag hann aldrig så långt.
 
Först vill jag säga TACK Ewa för all hjälp med att föra anteckningar, avnavla vid behov och även dra fram två moderkakor. Nu blir du flitigt anlitad hädanefter!
 


 


Vi har börjat ta in Ella i sovrummet, bara hon, med stängd dörr. Allt för att vi ska få sova lite men ändå höra om/när förlossningen startar.
 
Ella har inte gått upp så mycket i vikt men hon är ganska tunn. När man smeker henne försiktigt över ryggen känner man varenda knota. Så ungarna har nog tagit ganska mycket av Ella.
 
Ella har tyvärr ont så jag vill inte gärna lyfta henne i onödan, men jag väger henne fortfarande varje morgon och nu har hon blivit så stor att Ella inte längre kan sköta tvättandet så bra, då hon inte når dit. Så vi får hjälpa Ella lite med det, men det är ju tur att det inte är så många dagar kvar.
 
 
 
Nu är kl snart 05 o jag är äntligen på väg i säng för ett par timmars sömn.

Ella började vara lite orolig igårkväll och på kort tid födde hon fram 6 kattungar, sen blev hon klar - trodde vi. Istället (efter en dryg timme) kom kattunge nr 7 och nr 8.

Tyvärr mår inte alla kattungar bra. Kattunge nr 1 och nr 6 har tyvärr vandrat över regnbågsbron, men de kommer självklart få sina namn senare.
 
Alla kattungar är små, väldigt små. Så nu ska jag snart sova ett par timmar i vardagsrummet, med Ella och kullen, och sen gå upp och titta till dom, innan det blir ett par timmars sömn igen etc.

Bilder kommer senare, men det har gått väldigt fort igårkväll och inatt, så jag har inte hunnit fota så mycket som jag brukar. Nu är ju alla kattungar blöta men jag tycker att det ser ut att vara svarta hanar och svartsköldspaddshonor. Men mer om det längre fram.
 
 


Regnbågsbron

Det finns en bro som förbinder himmel och jord. Den kallas Regnbågsbron för sina många färger. På den här sidan Regnbågsbron finns ett land med ängar, kullar och dalar med frodigt grönt gräs.

När ett älskat husdjur dör, kommer det till den här platsen. Det finns alltid mat, vatten och varmt vårväder. De gamla och sköra djuren är unga igen. De som varit skadade har blivit hela igen. De leker hela dagen med varandra.

Det är bara en sak som fattas. De är inte med den speciella person som älskade dem på Jorden.

Så varje dag springer de och leker till den dagen kommer när någon plötsligt slutar leka och ser upp. Nosen skälver, öronen är uppåt, ögonen stirrar och plötsligt springer den här från gruppen.

Du har blivit sedd och du och din speciella vän möts. Du tar dem i dina armar och kramar om. Ditt ansikte blir kysst igen och igen och åter igen ser du in i ögonen på ditt trogna husdjur.

Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans…för att aldrig mer skiljas

av Paul C. Dahl
 
 

 
 

Kommentera här: