Presentation av kull 8

Detta tema är ett tema som jag har velat ha i många år, ända sen min yogalärare berättade vad de olika chakran heter på Sanskrit. (Sanskrit är förresten det språk som jag har använt till Sakhis namn, som ju betyder vän).
 
Man har flera chakran i kroppen, men man pratar oftast om dessa 7. Mer information finns att läsa här. Jag har gått på yoga regelbundet och vi kör ibland med rena chakranpass så det är därifrån inspirationen kommer.
 
Jag tror inte att någon köpare till denna kull kommer att behålla namnen då en del kan vara svåra att uttala och hålla rätt på alla bokstäver.
 
Här är en bild där man ser var de olika chakran sitter i kroppen.
 
 
Så här kommer nu namnen, färg + kön, och de som tyvärr har gått över Regnbågsbron har såklart oxå fått namn. Bilderna är tagna när dom är bara 1 dag gammal. Jag är lite osäker på om någon har guld men det kan komma lite senare men för tillfället är det svarta hanar och svartsköldpaddshonor.
 
1. Muladhara

Kallas även för Rotchakrat.

Läge: Längst ned vid änden av ryggraden

Färg: Röd

Tyvärr blev Muladhara vår första ängel.

 

2. Svadhisthana

Kallas även för Navelchakrat.

Plats: i den övre bäckenområdet, ungefär två fingrar nedanför naveln

Färg: Orange

Detta är den kattunge som när vi var till veterinären i Vännäs inte heller kunde könsbestämma. Jag tror att det är en hane, i så fall blir det SIB n 24. Men det kan lika gärna vara en hona, i så fall blir det SIB f 24. Jag kommer att titta lite närmare snart. Vid närmare undersökning visade det sig att det är en hona, SIB f 24.

Födelsevikt: 64 gram.

 

3. Manipura

Kallas även för Solar Plexus Chakrat

Plats: ovanför naveln, Belos, mjukbens strukturen i bröstet

Färg: Guld (gul)

Hona; SIB f 24.

Födelsevikt: 70 gram.

 

4. Anahata

Kallas även för Hjärtchakrat

Plats: bröst, mellan brösten

Färg: Grön

Hona: SIB f 24.

Födelsevikt: 74 gram.

 

5. Vishuddha

Kallas även för Halschakrat.

Plats: Halsen, vid basen av halsen där du kan se en liten grop.

Färg: blå (ljusblå)

Hona: SIB f 24

Födelsevikt: 60 gram.

Vid närmare undersökning visade det sig att Vishuddha är en hane, SIB n 09 24.

 

6. Ajna

Kallas även för Tredje ögat.
Plats: mellan ögonbrynen vid roten av näsan

Färg: Indigo (mörkblå)

Ajna blev vår andra ängel.

 

7. Sahasrara

Kallas även för Kronchakrat.

Plats: på toppen av huvudet

Färg: Purpur (Violett)

Hane: SIB n 24

Födelsevikt: 59 gram.


 

8. Tejas

Kallas även för Aura.

Plats: utanför kroppen

Färg: regnbågens alla färger

Tejas har jag redan berättat om här och Knorris blev vår tredje ängel.

 

Vi saknar er, våra små änglar.

 
 
 
 
 
 
 
Spara
Spara
1 Anna H:

skriven

Skönt att Ella verkar må bättre. Hur kommer det sig att nr 3 verkar vara så mycket mörkare än de andra? Är det bara olika uttryck av samma genotyp? Väldigt söt var hon i vilket fall som helst, med sin röda "bindi". Passar ju bra ihop med temat :-)

2 Therese:

skriven

Jättefina namn :-)

Kommentera här: