Vår fina stora, mysiga nallebjörn

Jag pratar såklart om Sakhi.Snäll, lugn men ack så skvättig han har blivit.
 
Det beror ju på att hans mamma Jivara - i samband med hennes tredje kull (Fashionkullen, där Dolce o Gabbana föddes) fick ett utbrott och jagade bort både Sakhi men även Marussia (som då var under året).
 
Inte har det blivit bättre av att Marussia tagit efter Jivara och även Marussia jagar bort Sakhi, i samband med kull. Stackars Sakhi, det är inte lätt för honom.
 
Sakhi har ju HCM o i höstas fick han börja äta medicin för det. En halv tablett varje dag (dom måste smaka gott för dom äter han upp på en gång) och en halv tablett var tredje dag. Den han får var tredje dag är tydligen inte lika god, men oftast äter han upp den utan att bli handmatad med tabletten.
 
Bilder på Sakhi, tagna med mobilen o helt obearbetade. Han gillar att ligga nära, nära. Ibland hinner jag bara lyfta upp honom innan han ska ner igen, men oftast vill han stanna en lång stund.
 
Nu på slutet har han börjat vilja komma när jag sitter och jobbar framför datorn. Det är inte så lätt att honom i knäet eller att han ligger på tangentbordet, men jag tar oftast en paus från det jag håller på med och bara gosar med honom.
 
 

Kommentera här: