Vår älskade virvelvind

Jag lade ju upp massa mobilbilder på Sakhi och tänkte att jag måste lägga upp bilder på lillgumman oxå.
 
 
Ella är en helt underbar katt men hon kräver mycket aktivering, annars blir hon lite uttråkad och kan hoppa på de andra katterna, i synnerhet Dolce, och leka lite hårdhänt.
 
Ella har alltid tytt sig mest till mig, jag vet inte om det har någon betydelse att jag sov med henne första natten hos oss. Hon har alltid haft väldigt mycket spring i benen och det var först när hon var runt 10 månader som hon började lugna ner sig lite - men hon är fortfarande en busig virvelvind.
 
På kvällen när vi ser tv så går hon ett varv runt bordet, svansen är alltid rakt upp! Har hon tur ligger hennes favoritpinne bredvid husse (för han är bäst på att leka tycker Ella) så hon får en liten dragkamp om pinnen ett tag. Sen går hon runt bordet, till mig, och vi hälsar ett tag. Sen fortsätter hon sin vandring ut i resten av huset.
 
Denna höst har jag tagit ovanligt många bilder på henne med mobilen då hon har varit väldigt mycket hos mig. Hon är så söt när hon ska komma och lägga sig hos mig. Det är inte tal om att smyga mjukt och fint och lägga sig utan nej, ett raskt hopp (antingen från golvet eller soffans ryggkant) och plask så slänger hon sig ner.
 
Hon kan ligga på mina ben i timmar, ända tills hon blir för varm och går och lägger sig under bordet ett tag för att svalka av sig.
 
Det är samma sak när hon kommer upp i sängen för att sova. Hon vandrar runt ett tag och så kastar hon sig bara ner på mina ben. Sötnosen.
 
Här kommer nu många bilder på vackra Ella Fitzgerald, vår högst älskade knasboll!Alla är som sagt tagna med mobil och inte redigerade.
 

Kommentera här: