Uppdatering om hittekatten

Jag tänker fortfarande väldigt mycket på den svarta hittekatten min man hittade dagen före julafton. Katten, som visade sig vara en kastrerad hankatt, hade tur att bli hittad i rätt tid - han skulle inte ha klarat en köldknäpp till trodde jourhemmet. När jag frågade trodde hon att han nog varit ute hela hösten o att han tappat hälften av vad han borde väga.
 
Mager, tovig och lättare än luft att lyfta men oj vilken gosig, kelsjuk och social katt vi fick lämna in hos jourhemmet. När vi kom dit med katten fick den bo på toaletten ett tag, den har även varit hos veterinär för att bli uppvätskad (pga långvarig svält gick ju all mat rakt igenom) och fick så småningom komma ut från toaletten och träffa de andra katterna.
 
För ett par dagar sen skickade jag ett nytt sms o frågade vad som hände, om han hade fått ett namn etc. Till svar fick jag bla att han kallas för Skuggan (pga att han var så mager), att han äter med bra aptit, att han ökat bra i vikt o att de inte hittat någon ägare till Skuggan och att han därför kommer få stanna kvar hos jourhemmet.
 
Jag blir så glad över att en sån vacker, social och supermysig katt - trots alla sina svårigheter - nu har fått ett bra hem. När jag skrev det till henne svarade hon att vissa katter blir man genast förälskad i och att Skuggan är en sådan misse - och jag kan bara hålla med!
 

Kommentera här: