Besök hos andra uppfödare

Jag har varit lite flitig med att hälsa på andra uppfödare i höst och här kommer många bilder på katter och framför allt kattungar. Först började jag med att hälsa på två otroligt charmiga Brittiskt korthårskattungar. Helt ljuvliga och nu kommer jag ihåg varför jag och mannen föll för rasen för så länge sen.
 
 
Britter (som dom kallas) är alltså den kattras som vi hade 1989-1992, då äldsta sonen blev allergisk. Vi var tyvärr utan katt rätt länge, ända tills vi hittade "sibbarna".
 
Här kommer många bilder på britterna, första besöket var jag, Susanne och Carina och hälsade på Anci som har uppfödningen SE*Betulasfele's.
 
Då var kattungarna bara 6 veckor. Vid det andra besöket for jag och Ewa (som har stamnamnet SE*Arwati's, men ingen hemsida just nu) och hälsade på när kullen var 10,5 vecka. Så otroligt charmiga och helt, helt underbara!! Men pappa Bruno litade tydligen inte på mig och min kamera då han vid besök 2 hade bra koll på var jag var.
 
Bilder från båda besöken. Jag tycker det är väldigt kul att se hur mycket som hinner hända på så kort tid. Först bilder på vackra Agatha Christie (som är svart) och vackra Alfred Hitchock (som är lila, en ny britt-färg för mig i alla fall). Alfred blev jag kär i och vid första besöket hade jag nog kunnat smuggla med mig honom hem, om han bara varit svart istället för lila. Titta så perfekt han passade in i fickan.
 
 
Agatha stannar kvar i katteriet och bor hos fodervärd.
 
Ståtliga pappa Bruno (som är brun) och vackra mamma Britta  (som är blå). Två kort även på Unni, som nu väntar småttingar.
 

Kattungarna växte snabbt, det här är några bilder från besök 2. Småttingarna först såklart. Agatha är svart och Alfred är lila och pappa Bruno släppte mig inte ofta med blicken.
 
Ibland kunde vi lura Bruno att leka och ignorera kameran men inte så ofta.
 
 
En bild på vackra Unni, en bild på Unni o Britta (som trycker sig mot Unni), två bilder på Britta.
 
Men som sagt, den som hade stenkoll på mig var Bruno. "I'm watching you!" 
 
 
Jag har även hunnit hälsa på hos Pia och Lasse och den kullen var så busig när jag var där. Inte lätt att fota trots att det bara var 2 kattungar, men här kommer i alla fall några bilder. Cobra är svart medan Chewy är rödsilver. Mamma Uniikki hann jag oxå fota men pappa Gargamel var bortrest.
 
 
Jag har dessutom även hunnit vara till Ewa och Arne (Arwati's) o hälsat på. De har 3 hundar (mamma Pepsi med två "barn", Ami och Benji, som båda är 10 år. Mamma Pepsi är 13 år) och så har de även två katter.

Här ligger mamma Pepsi i en av kattburarna.
 
Dottern Ami.
 
Minessa, som eg heter S*Lince's Genova och bor på foder hos Ewa och Arne.
 
De har även söta Kibibi. Kibibi är ett litet kvicksilver och ibland är hon så otroligt lik vår Dolce, både till sättet men även till utseendet.

Kommentera här: