Många gamla kort....

Hemsidan kommer att göras om en del då den är lite svår att uppdatera etc. Så nu har jag jobbat två dagar med att kontrollera länkar, skriva om text och infoga ny text. Nu ska jag även hitta kort som passar.
 
Jag letar efter kort som Linda har tagit, bla dena bild (som är tagen från bloggen)
 
när jag hittar andra kort och jag förlorar mig i tid och rum och sitter och inser hur fort tiden har gått. Här kommer väldigt många gamla kort, huller om buller. Alla kort är helt obearbetade.
 
Först på Jivara (o hennes kullbror, Manjari). Här tror jag att dom är runt 7-8 veckor och nu är dom redan lite drygt 8 år gamla.
 
 
Deras mamma Puzzel
 
Ett kort taget strax före Jivaras första kull, Vänskapskullen. Jag kommer aldrig glömma den förlossningen då Jivara fick kullen lite tidigare än beräknat och vi hade middagsgäster. Vi hann äta varmrätten men efterrätten (som min kompis hade tagit med sig) fick dom äta själv.

När det väl var dags för Jivara att föda valde hon att föda i ena sonens sänglåda, på övre plan. Vi fick försiktigt lirka bort klädesplagg efter klädesplagg och lägga dit gamla lakan istället.
 
När första kattungen (Sakhi) var född gick jag ner en bit i trappan och ropade; "Nu har kattunge nummer 1 kommit!" Aaah, vilka minnen!!
 
Det var i en sådan här sänglåda som hon födde. Den på bilden hade vi dock tagit ner tidigare, men när det väl var dags så dög den inte.
 
Jivara tvättar Sakhi, april 2008.
 
Skickliga jägaren Jivara (den genen har hoppat över Marussia, men däremot Yin brås på mormor) har tagit en råtta, trots att Jivara är i koppel.
 
Med hjärtat i halsgropen släppte vi lös Sakhi för att få fina bilder. Men hela familjen hjälpte till att ha koll på honom så att han inte skulle smita. Vackra Sakhi, som är så liten här.
 
Jivara och Sakhi på väg till kattuställning september 2008.
 
Min vackra prins!
 
Jivara har alltid älskat äldsta sonen, även när hon löpte. Kanske inte såååå kul för honom alla gånger.
 
Ett av mina favoritkort på en väldigt ung Sakhi.
 
Sakhi i snö, dec 2008.
 
Jivara var oxå ute i snön, dec 2008.
 
En ovanlig syn hos oss. Att Jivara - i detta fall hos min man - ligger i famnen. Annars har det mest varit äldsta sonen som har fått "klartecken" från henne. Det roliga nu är att Jivara, som har bott 4 år hos min mamma, älskar att ligga i mammas famn... Men absolut inte när någon av oss kommer o hälsar på. Tokfian!
En nöjd Jivara med alla hennes 5 småbilar.
 
En trio småbilar
 
Marussia har krypit ner till storebror Sakhi i en kattbädd. Redan som liten kattunge var hon förtjust i honom o den första kattungen att snabbt gosa med storebror.
 
En mysbild med Sakhi, Marussia och Bugatti.
 
En till mysbild på Sakhi och Marussia.
 
En mycket ung Marussia.
 
Redan då var baksidan av en pinne allra bäst.
 
Marussias kullsyster Ferrari, aka Smilla. Mer lik pappa än mamma på detta kort.
 
Oktober 2010 åkte jag och Sakhi till Oslo, där vi deltog i en utställning (BURAK). Sibirkattens venner hade ordnat en sibirspecial lördag eftermiddag. Några bilder från den helgen jag var där.
 
Domaren, som sa 3 saker på engelska (alla tre visste jag redan om). Sen var han tyst. Nåja, det är lugnt tänkte jag, jag försöker läsa bedömningssedeln. När jag hämtade sedeln blev jag inte så glad, men domaren har ju all rätt att välja ett av Fifes tre språk (eng, ty o franska) att skriva på. Nu valde han tyska och nja, det gick inte så bra att tyda vad han hade skrivit så jag har absolut ingen aning om vad han tyckte om Sakhi.
 
Söndagens domare gör sig redo för att lyfta upp Sakhi - inte det lättaste om han inte ville kan jag tala om. Det är många domare som har fått kämpa för att kunna lyfta upp honom från bordet.
 
Det här är priserna som Sakhi vann på sibirspecialen. Jag lyckades faktiskt få med mig allt utom sanden!
 
Han tog IP-titeln i Oslo och Sibirspecial-priset har han runt halsen.
 
Sakhis kullsyster, otroligt vackra Podruga och jag bara älskar hennes grymma look!! Den måste komma från Jivara, för pappa Simba är lika snäll som Sakhi, Vinur (aka Findus) o Mellon.
 
Vi var väl inte så jätteglada när vi kom in i köket en dag och upptäckte att Marussia hade hoppat upp på ett överskåp.
 
Vackra underbara Marussia! Visserligen privat som Jivara, men ändå en helt annan katt. Snäll och vänlig är bara två ord som beskriver Marussia!
 
Julafton 2009 och Marussia och Sakhi ligger på matbordet för att titta ner i bolådan och se Dolce och Gabbana, aka Teo. Allt medan Jivara ligger på soffbordet och vilar ett tag.
 
 
1 Therese:

skriven

Så kul att titta på gamla kort :-)

Kommentera här: