Mobilbilder på Ella

Har börjat rensa telefonen på bilder och oj vad många kattkort jag har. Väldigt många är på fina Ella o är tagna för ett år sen.
 
Men innan jag lägger upp bilderna tänkte jag göra en uppdatering på hur det går med att få ihop flocken igen efter Ellas kull. För att använda två ord så går det inte bra.
 
När Marussia har haft kullar så har hon kommit ut ur vardagsrummet, vi har matat Ella och Marussia (o såklart de andra oxå) med lite godis. Vi har gjort så ett par ggr (skynda långsamt ni vet) och när Ella har fräst åt Marussia har Marussia bara tittat på henne o inte brytt sig om henne.
 
Nu när Ella hade kullen så fick Majken stanna kvar ett tag längre än de andra syskonen. Detta då fodervärderna skulle ut på resa och jag inte hade något emot att få ha kvar Majken ett tag längre.
 
Vi gjorde som vi alltid gör och det gick rätt skapligt. Vi släppte ihop dom, under uppsikt såklart, och det slutade med att Ella flög på Marussia. Marussia kan vara en stor retsticka men den gången gjorde hon inget o var inte ens i närheten av Ella.
 
Eftersom jag har parat Marussia och hon ev är dräktig (fast jag tror inte det tyvärr) så vill jag inte att det blir bråk mellan tjejerna samt att Sakhi har HCM o att han ska inte behöva bli orolig/stressad.
 
Vi pratade hur vi skulle göra och min man stängde sen av vårt stora hus på två ställen. Så nu flyttar tjejerna omkring. Det går bra med Sakhi o Dolce för Ella o såklart Marussia, så ibland händer det att tre katter är på ett ställe medan en katt är ute i hela huset etc.
 
Vi får väl se vad som händer längre fram. Vi fortsätter att mata med godis och tar det lugnt. Det konstiga är att Ella kan vara mysig med Marussia, innan hon har fått blötmat (som de får två ggr/dag) och efter maten blir hon sur på Marussia igen. 
 
Man kan tro att alla bilderna är tagna samtidigt, men det är vid ett par tillfällen. Ella älskar denna filt och hon ligger gärna i knäet hos mig. Ibland bara ett par minuter, ibland flera timmar. Vår älskade lilla tokfia!
 

Kommentera här: