Ännu en vecka har gått

och idag är dom redan 6 veckor, det är helt otroligt så fort tiden går. Snart är det halvtid dessutom.
 
Vi har börjat släppa ut dom ur hagen lite då och då och det är så roligt att se hur dom blir modigare och modigare för varje gång. Jag önskar att jag kunde få med ljudet när dom galopperar omkring som små hästar, det är ett sånt härligt ljud!
 
Här är det Vishuddha och Svadhisthana som busar, utanför hagen. Man ser även Anahata o på slutet kommer Manipura in.
 
 
De har även fått testa lite vatten, dvs att vi tar dom till handfatet och blöter ner dom lite. För mig är det viktigt att dom är van vid vatten då jag brukar sälja till allergiker och då är det bra om katten är van vid vatten. Innan kullen flyttar hemifrån får dom alltid testa bada en gång, med schamponering. Det är visserligen inte ett utställningsbad, men ändå ett bad.
 
Tuffaste kattungarna vad gäller att bli blöt var Sahasrara, tätt följd av Vishuddha. Ja, alltså det gällde igår, när det var premiär. Sen vet man ju inte hur det går.
 
Bilåkning är den andra saken som jag tycker är viktigt att dom har fått prova på. Ibland funkar det väldigt bra (som med förra kullen) och ilband funkar det inte alls, trots att dom får åka en hel del bil.  Så veckans projekt blir att börja träna dom att åka bil.
 
Längre fram kommer dom såklart få gå ut i kattgården och det kommer nog vara väldigt uppskattat.
 
När man sitter i hagen så kommer dom gärna fram till en och vill klättra upp i knäet. Jag hoppas det fortsätter så. Utanför hagen har dom - än så länge - inte tid att gosa.
 
Alla går på lådorna och denna gång har vi två lådor med havregryn, som jag tycker är väldigt bra o behändigt att ha i lådorna när de ska lära sig att använda toaletten. Manipura tex åt gärna av havregrynen i början.

Kullen är fortfarande väldigt social och vill gärna vara med. När man kommer på morgonen för att ge Ella mat kommer alltid Vishuddha först och vill bli upplyft och gosad med ett tag. När man sätter ner Vishuddha är det Sahasraras tur.
 
Lilla Vishuddha, som var den vi fick stödmata i början, är nu tyngst i kullen. Hon är tyngre än vår lilla flodhäst Manipura.
 
Jag har jour som kattmorska och väntan på förlossningen är lång men snart kommer nog småttingarna ut. Jag och maken var förbi där förra söndagen och tittade på Smilla och både jag och maken tyckte att hon bar ungarna under magen, dvs ett tecken på att förlossningen är nära.

Både jag och maken trodde att förlossningen skulle komma igång snart och att hon skulle få före helgen, men se det ville inte Smilla vara med om, så nu väntar vi fortfarande.
 
Bilder kommer senare, såvida jag inte har fått vara iväg på förlossningen vill säga.

Kommentera här: