Trésor, aka Trisse

Tiden går fort, väldigt fort och mycket hinner hända på bara ett par månader.
 
Carina hittade denna snygging och jag frågade om jag fick samäga med henne då Trisse passar bra även till mina tjjejer. Det fick jag - tack vännen  - snällt nog. Så direkt efter midsommar flög vi ner över dagen för att hämta hem Trisse.

Trisse var den sista kattungen att flytta och matte Annika följde med oss en liten bit på vägen. Dels fick Trisse en kort promenad till tunnelbanan, åka tunnelbana och sen blev det buss, flygplan (där vi snällt nog fick gå på först av alla på planet) och slutligen bil.
 
Vi har hittat en otroligt trevlig fodervärdsfamilj som jag och Carina är väldigt nöjd med. Det är roligt att se att alla 3 i familjen är så involverade, även sonen som är 16 år.
 
Här kommer några bilder från Trisses första dag i sitt nya hem.  Den första bilden visar hur snabb han var på nya stället. Han utforskade snabbt huset och så var det inte mer än så.
 
Efter han hade busat ett tag slocknade han sen i min famn när jag skulle kloklippa de enstaka få halvvassa klorna. Visst är han väl för söt och charmig redan här?

Jag och Carina försöker vara regelbundet och hälsa på. Som om det inte vore nog med att få pussa på Trisse så får vi dessutom alltid gott fika.

När han var lite drygt 6 månader var vi dit och hälsade på, denna gång med kameran. Då vägde han - om jag minns rätt - 3,8 kg. En bra vikt tycker vi.
 
Här kommer många bilder från 6-månadersbesöket.
 
 
Visst är väl detta så typiskt!  Vi försökte placera ut honom med lite snygg o ren bakgrund och jorå, några fina bilder blev det ju. Men så detta kort! Hur snygg är han inte här.
 
 
För att visa exakt hur mycket som hinner hända på 3 månader kommer här bilder från när han kom hem till sitt nya familj och så samma uppställning, drygt 3 månader senare. Liten blir fort stor, det är då en sak som är säker!
 
 
 
 

Kommentera här: