Hemma igen

I fredags kom jag och Ella hem igen och nu återstår det bara att vänta för att se om hon är dräktig. Jag hoppas verkligen det för hanen, Mandu, är helt otroligt läcker, snygg och har ett helt underbart psyke.
 
På nervägen pratade Ella ca 1,5 timme. Den första halvan protesterade hon mot att överhuvudtaget åka bil och resten av tiden protesterade hon när det gick över Ella-fart (dvs över 80 km/h). Det var en lång resa och även om Ella slutade prata så var hon såklart påverkad av resan.
 
Samma dag vi kom fram var Ella på sin vakt, trött men ändå på sin vakt. Så trött att lilla hjärtat somnade morrandes i sin bur.
 
Jag har några bilder i mobilen, som jag ska be om hjälp med att föra över till datorn, och så har jag även vanliga kort.
 
Detta var Mandus första hona och det tar ju oftast lite tid att få till det hela så att inte honan hamnar på sidan ell på rygg. Ev blev det en parning redan dagen efter men sen har det definitivt blivit många parningar. Minst 10-15 stycken säger Mandus matte.
 
Jag bodde så pass nära så jag svängde förbi där två ggr för att hälsa på och försöka få några parningsbilder men det kunde jag direkt glömma. Ella var inte alls glad över att se mig, hon tyckte nog jag var lite dum som lämnat henne där.

Bilder kommer när jag har mera tid att sitta och bearbeta dom och även mera tid att sitta framför datorn.
1 Therese:

skriven

Håller tummarna att det har tagit :-)

Kommentera här: