Grattis Storstadskullen!

Det är otroligt så fort tiden går, det är svårt att tänka sig att storstadskullen redan blir 1 år.
 
Här kommer bilder från när de växte upp hos oss. Men jag börjar med några bilder på föräldrarna. Först kommer pappa S*Frostuddens Eddie Cochran (halvbror till Ella). En helt underbar katt!
 
Eddie kom ner i samband med Luleå-utställningen. Han fick åka ner med Susanne, och det blev en lång väntan för stackars Eddie. Det här kortet är taget i början hans vistelse hos oss o här väntar han på att Marussia ska bli intresserad av honom. Det är tufft att vara en fertil hankatt ibland.
 
Han var även ute i kattgården och där kom första parningen - precis när vi nästan hade gett upp och var på väg att skicka hem honom.
 
Marussia är den katt som är mest privat, det här är taget de sista dagarna före förlossningen. Att hon höll mig sällskap (medan jag pysslade) är väldigt olikt Marussia, men det säger ju bara hur trött och less hon var på slutet.
 
Susanne kom hit och fick uppleva det mirakel som det innebär att vara med och se en kull födas. Det är lika magiskt varenda gång! Här är kullen alldeles ny.
 
Dolce fick vara med under förlossningen och här sitter hon på ett klätterträd och undrar vad det är för små blöta "saker" som har kommit.
 
Kullbilder på kullen först. Numren står för den ordning de föddes så det blir alltså;
1. Moscow (aka Leo)
2. Tehran (aka Tea)
3. Venice (aka Bea)
4. London (aka Ivan)
 
 Ni ska bara veta hur svårt det är att bara välja ut några enstaka kort. Det är nästan helt omöjligt!! Denna kull var den som var mest tidig, jag skulle vilja säga att den var två veckor tidigare om jag jämför med de andra kullarna vi haft.
 
Här kommer enstaka kort på storstäderna och jag tar dom i rätt ordning. 
 
Leo (Moscow) bor i Tavelsjö, där han har sällskap av andra katter.
 
 Tea (Tehran) bor i Örnsköldvsik och är ensamkatt.
 
Bea (Venice) flyttade till Mo i Rana, Norge, o har där sällskap av en till sibbe.
 
Bea har så otroligt läckert mönster på ryggen, så här kommer två bonusbilder. Dels som liten och sen även när jag hälsade på henne i somras.
 
Ivan (London) bor i Umeå, som ensamkatt.
 
Det här kortet var på Sveraks hemsida jul o mellandagarna 2013.
 
Jag hoppas att ni alla får lite extra gott att äta idag. Stort grattis på födelsedagen!
 
 
 
 
 

 
 

Kommentera här: