Vilket stort jobb det kommer bli

när jag ska dels redigera bilderna från SUK-utställningen men även redovisa resultaten för varje katt. Nu har SUK släppt resultatlistan så jag har i alla fall skrivit in i katalogen varje katts resultat. Alltid något!
 
Det kommer ta sin lilla tid då jag inte har så mycket tid över att sitta framför datorn till veckan och för att jag nästa helg far till Skellefteå (utställning så klart) samt det viktigaste. Det var otroligt många sibbar i Sundsvall och det var ju väldigt trevligt, men då jag vill bearbeta bilderna lite lätt i alla fall så kommer det ta tid.
 
Jag gick runt och fotade alla katterna men jag upptäckte att antingen har objektivet gått sönder eller oxå har kameran gått sönder för den ville inte autofokusera av sig själv. Detta innebar att jag, för varje gång jag ändrade avstånd, fick manuellt försöka få till rätt fokus. På de flesta katter gick det faktiskt rätt bra!
 
Tyvärr..... så blev det även några väldigt mörka kort på några katter så några katter har jag helt förlorat....
 
Även i Skellefteå kommer det bli många sibbar, så trevligt när man får titta på alla vackra katter. Det blir 31 på lördagen och på söndagen blir det 35 stycken

 

Kommentera här: