En nallebjörn, en fin dam, en prinsessa och en virvelvind

Det är vad vi har hemma och det är roligt att se att varje katt är helt unik och annorlunda.
 
Här är vår fina nallebjörn, SP S*Deltas Sakhi. Kortet är taget förra sommaren, när han hade blivit SP.
 
Vår fina dam (som brås på sin mor, IC S*Busungarnas Valhrona Jivara) och vår underbara, vackra, snälla men ändå privata dam (ut i fingerspetsarna) är GIC S*Deltas Marussia.  Även detta kort är från ifjol, då hon hade lite mera päls.

Sen har vi vår prinsessa, rätt bortskämd prinsessa ska jag kanske tillägga. Underbara, charmiga, snälla S*Deltas Dolce. Ett rätt nytaget kort på charmtrollet.

Sen har vi då vår virvelvind. Denna bestämda men ack så otroligt underbara tjej. IC S*Frostuddens Ella Fitzgerald är väldigt mycket min katt, även om hon här vilar hos ena sonen. Det tog lång tid (pga "spring i benen") innan hon kunde komma och lägga sig i mitt knä.

Nu kommer hon nästan varje kväll och mjölktrampar på mig innan hon sen lägger sig tillrätta hos mig. Om jag ändrar ställning så gör även hon det, hon vill nämligen ha mina ben som kudde.
 
 Sen måste jag oxå visa kort på vår första sibbe, nämligen mamman till de tre första katterna här hemma. Jivara är en helt underbar katt och det är tråkigt att jag blev tvungen att omplacera henne. Men slutet gott allting gott. Hon blev dels kastrat och sen ensamkatt hos min mamma. Dom två kommer väldigt bra överens och jag är så glad att ha Jivara i samma by så det är enkelt att komma och hälsa på när jag vill.
 
Med facit i hand blev det så rätt, så rätt att placera Jivara där. Inte bara för katten men även för oss människor. Jivara blir rejält bortskämd hos mamma, men det är hon värd. Vår fina, underbara, otroligt duktiga mamma katt IC S*Busungarnas Valhrona Jivara Nästan 7,5 år gammal är hon nu.
 
1 Annika:

skriven

Vilka underbara bilder och jag tycker att Jivara är så lik Lady, då vet jag vilken vacker skönhet hon kommer att bli när hon är 7 år. Vad roligt att du fick se så många kullar. Kram från Annika.

Kommentera här: