Nu är det 7 år

sen IC S*Busungarnas Valrhona Jivara kunde flytta hem till oss. Jag är så otroligt glad och tacksam att jag fick köpa av Sussie, som har lärt mig massor och även introducerat mig till så många trevliga uppfödare inom denna ras. Tack Sussie för denna underbara katt, som dessutom startade upp mitt katteri igen.
 
Trots att det är 7 år sen vi kunde hämta hem denna underbara tjej (som numera bor hos min mamma där hon blir bortskämd och njuter av att vara ensamkatt) kan jag fortfarande komma ihåg känslan av att vi kunde ta hem en katt igen. Det är en helt otrolig känsla och det är därför jag är testhem, för jag blir så glad när det funkar och man kan skaffa sig en egen sibirisk katt.
 
Den enda nackdelen med dom är att dom är beroendeframkallande, men det kan jag ta!  Vi har 4 katter hemma och det är vår maxgräns, för att vi ska hinna med alla katterna.
 
Utan Sussie skulle vi inte ha Jivara och utan Jivara skulle vi inte ha Sakhi, Marussia eller Dolce heller. Något som idag är helt otänkbart!! När jag skriver detta så ligger Sakhi bredvid mig och myser.  

Tack Sussie för att jag fick köpa underbara Jivara!!  Sussie väntar förresten kattungar vecka 12!
 
Jag skulle kunna göra detta till ett långt inlägg där jag räknar upp alla trevliga uppfödare jag har fått lära känna men jag nöjer mig med två.
 
Dels Carina, som var intresserad av kull 1, men inte hann med. Jag har hittills fått förmånen att vara med och beundra det mirakel en kattförlossning är, och detta hela 3 ggr! Hennes senaste kull föddes 12/3 och det blev två fina kattungar, en av varje kön.  Tack Carina för att jag har fått vara med vid förlossningarna o kanske kunnat bistå med lite goda råd.
  
Sen måste jag ju även nämna Karin, som jag har köpt vårt lilla yrväder, IC S*Frostuddens Ella Fitzgerald från. Tack Karin för denna underbara virvelvind!!
 
Några nytagna bilder på vackra Jivara, som var väldigt upptagen med att försöka ha koll på fåglarna utanför fönstret.
 
 

Kommentera här: