Grattis till vår underbara prinsessa

Idag är en speciell dag för idag fyller vår prinsessa IC S*Frostuddens Ella Fitzgerald 2 år!!
 
Detta är en helt underbar, magisk och mycket, mycket speciell katt, som ibland är rätt bestämd av sig. När vi hämtade hem henne tog det inte lång tid innan hon o Dolce busade tillsammans. Tyvärr busade Ella ibland lite väl hårt, vilket gör att Dolce inte alltid uppskattar leken. Dolce har nu blivit bättre på att säga ifrån mot Ella tur nog.  
 
Ella är vårt yrväder o en frisk fläkt. Det tog 10 månader innan hon till slut hade lugnat ner sig så mycket att hon kunde komma och ligga i knäet. Att ligga i famnen har hon fortfarande inte lyckats lära sig - men det beror nog väldigt mycket på att hon är varmblodig.

Här är en nytagen bild där hon ligger i mitt knä, det är oftast bara mitt knä som duger för vår lilla tokgumma.
 
Ella är en helt underbar tjej med en underbar färg och domarna har hittills blivit väldigt förtjust i Ella.  Nu ställs Ella ut nästa helg i Umeå (kom o titta om ni har tid) så det ska bli intressant att höra vad domarna tycker om Ella nu.

Vi fotade lite kort igår (fotade faktiskt på alla 4 katterna) och det är bara att inse att jag måste börja träna styrka igen för både Ella och Marussia (som oxå kommer finnas på utställningen) har gått och blivit stora tjejer. Båda honorna väger över 4 kg nu.
 
Här kommer några kort på Ella, det första kortet på Ella är taget av Karin. Tack Karin för denna otroligt härliga tjej!!!
 
Ett stort grattis säger vi oxå såklart till vackra och coola brorsan Elvis Presley. Några bilder som jag har lånat av matte J och ett kattungekort (så typiskt Elvis som jag har förstått det) är fotat när jag hälsade på kullen i maj 2012.
 
 
Jag har träffat pappa Agent007 men även sen sett bilder på honom och det enda som skiljer bilderna åt är att Agenten är en hane och därmed lite större.
 
Några kort på mamma Dakiri också, men det är gamla kort, från december 2011, samt sen när 50-talskullarna var små.

Måste avsluta med denna bild tagen maj 2012. Elvis ligger till vänster och Ella till höger. Charmiga då och charmiga nu!
 
 
1 Therese:

skriven

Grattis Ella:-)

Kommentera här: