Vilken helg det har varit!!!

För att sammanfatta trippen till Norge med ett ord så måste det bli intensivt, men det kan lika gärna vara härligt!
 
Jag hämtade Susanne och kl 8 på fredagmorgonen for vi iväg. Vi hade inte så bråttom utan hade två stopp, varav en var för lunch. Det är otroligt vad fort tiden går när man har trevligt, vi pratade en hel del katt; som utställningar, förväntningar på helgen, parningar, kullar etc.
 
Vi var framme en kvart före vi skulle få checka in och det första sommarjobbaren frågar oss är om vi kan tänka oss att dela rum och nej, det kunde vi verkligen inte. Detta för att våra katter inte känner varandra och för att det blir en väldigt stor stress för dom.
 
Tur vi tackade nej för när vi fick våra nycklar och hade släppt ut katterna så kunde vi båda två konstatera - vi hade fått rum mittemot varandra. - att det var inte fel på rummets storlek men själva toaletten... Den var liten och trång.

Vi visste att vi inte skulle hinna äta frukost på stället vi bodde på så Susanne stannade hemma med katterna samt för att göra frukostpaket åt oss medan jag for in till Mo i Rana för att hinna träffa Bea (Venice) ett tag.
 
Jag for visserligen på E6:an och det var bara runt 6-7 mil (om jag minns rätt) men resan tog en timme - enkel väg! Inte för att det var så mycket trafik utan för att vägen var så otroligt dålig.
 
Jag hann stanna en knapp timme hos Bea med familj och nu fick jag äntligen träffa Bailee oxå. Bilder från det besöket kommer i ett senare inlägg men jag måste bara säga att oj vad stor Bea har blivit!!! Stor och jättefin. Matte och husse berättade att Bea är väldigt snäll och även att hon inte gillar fisk, förutom möjligen tonfisk.
 
Vi hade vårt boende i en gammal folkhögskola o vi bodde mellan Mo i Rana och utställningslokalen. Det fanns visserligen boende närmare utställningslokalen men jag hade aldrig orkat köra två timmar enkel väg, för att hinna hälsa på Bea en kort stund, sen köra två timmar hem och så en intensiv utställningshelg på det. 
 
Vad gäller själva utställningen har det gått bra för alla oss som for iväg, det kommer komma bilder och resultat så småningom men jag måste bara berätta att jag for hem med två titelkatter, nämligen GIC S*Frostuddens Ella Fitzgerald och SC S*Deltas Marussia!

Marussia fick även BIV på lördagen och eftersom Ella tog GIC på lördagen gick hon upp en klass och mötte då storasyster Marussia. Domaren tyckte bättre om Ella men eftersom Marussia är mera påpälsad fick Ella EX2 och Marussia blev SC.

Inför val av NOM kom Marussia tillbaka och av 5 fertila honor kom hon på andra plats. Domaren gillade verkligen Marussia och hade hon bara haft mera päls hade hon, mest troligt, fått NOM.
 
Även för Susanne gick det bra, titel, 3 NOM och 2 BIS! Så det var en fullpackad bil vi hade på vägen hem då vi skulle få med 2 BIS-priser.
1 Susanne Vikström:

skriven

Stort grattis till fina resultat och titlar! Det var en otroligt intensiv helg och tur att jag hade så trevligt resesällskap ;-)

Kommentera här: