Tiden går alltför fort

Jag har varit lite seg sen jag kom hem från Norge-utställningen och jag har haft lite svårt för att sätta mig och bearbeta bilder, men till slut kommer här bilder.
 
Förra fredagen for jag, före Trofors-utställningen, till Mo i Rana för att lite snabbt träffa Bea (Venice) och hennes familj. Det var så kul att se hur mycket som har hunnit hända på bara 4 månader.
 
Bea är numera kastrat och får gå ut under uppsikt. Jag är ju inte alltför glad över att ha utekatter men Bea var redan som liten försiktig av sig. Hon har hittills inte gått så långt och det känns skönt. Storasyster Bailee går in och ut men inte hon heller går så långt.

Dock var det inte helt lätt att få in Bailee när jag var där men till slut kom hon in och äntligen fick jag träffa henne.  Jag har ju bara sett henne på bild tidigare.
 
Mitt allra första intryck av Bea var att hon var så lik Mellon, dvs från Jivars första kull. Lik Mellon i ansiktet alltså.
 
Bea är en mycket snäll hona, som gärna var med och runt omkring oss medan jag var där. Men lite busig var hon oxå då hon hoppade ut genom köksfönstret, ner på gräsmattan.  Sen stängdes köksfönstret och hon fick hålla sig inne tills jag for.

Bea kommer bli en stor hona tror jag. Nu kommer jag tyvärr inte ihåg vad Bea väger, tror det var runt 3,7 kg - men jag kan minnas fel... Bea var nästan lika stor som Bailee - som blir 3 år.
 
Här kommer bilder på katterna och även ett på deras trevliga matte Lena.
 
 
 
 

Kommentera här: