Besviken på Zooplus

Jag har handlat en hel del hos Zooplus och även rekommenderat andra att handla därifrån då det dels är bra priser men även snabb leverans. Men nu är jag väldigt besviken på dom och jag vet inte om jag kommer att kunna rekommendera dom i fortsättningen. 

Skälet är att jag beställde en transportbur, en modell som heter Capri. Det är en modell som gör att man kan öppna taket helt och hållet. Första gången jag använde den var när jag katterna skulle vaccineras, andra gången var när jag skulle till Umeå-utställningen i april.
 
Tur nog så var jag där så pass tidigt att jag dels kunde köra bilen ända fram till entrédörren och tur nog var det så få som hade kommit, dvs det var inga folk i rörelse.
 
Jag tar tag i handtaget, lyfter ut transportburen och så går ena snäpplåset på taket sönder. Detta får till följd att buren (med Ella i) faller till marken. Den vanliga dörren till transportburen gick upp - men skönt nog kunde jag ändå låsa den igen senare - och även taket gick upp.

Jag hade en sådan tur i oturen att stackars Ella blev helt chockad och stressad men inte hann rymma ur buren. Den vanliga dörren gick som sagt att stänga men transportburen fick jag bära i famnen då det - såklart - inte gick att lyfta i handtaget.
 
Jag fick hjälp med att bära in Ella och den trasiga transportburen, satte en tung väska ovanpå (så hon inte skulle kunna rymma), lämnade Ella under uppsikt, sprang och körde bort bilen och hämtade även Marussia.
 
Att säga att Ella var stressad är ju bara förnamnet. Hon var klart stressad, nervös och väldigt uppjagad. Så fort hon kom in i buren fräste hon och var sen på dåligt humör hela dagen. Hon gömde sig under liggunderlaget och låg sen där hela dagen.
 
Det var ju ett lätt beslut att dra Ella från lördagens utställning, men eftersom jag hade anmält mig även till Sundsvall och Skellefteå ville jag prova. Skönt nog hade jag Maud Olsen Johansson som domare på söndag. Jag berättade vad som hade hänt dagen innan och Maud var helt otroligt underbar med Ella. Jag bad att Ella skulle få öva och om det var så att det gick att göra en bedömning var det bra, jag ville mest visa Ella att utställningsvärlden inte är farlig, trots chocken o stressen dagen innan.
 
Bild på Ella och Maud.
 
Jag hade redan anmält Ella till flera utställningar och jag har haft tur i oturen att Ella har fått jättefina, omtänksamma domare som verkligen har tagit sig tid med Ella.
 
Men faktum kvarstår.... jag har bara kunnat ha en grundbedömning på Ella, jag har inte ens velat ha tillbaka henne för ev BIV o NOM.
 
Så jag och Zooplus har mailat fram och tillbaka. De har såklart beklagat det som har hänt och jag fick välja på om jag ville ha en ny transportbur eller pengarna tillbaka. Jag bad att få en ny transportbur men bad även att få ersättning för lördagens utställning i Umeå.
 
Dock har de inte gjort detta utan de har tyckt att det har räckt att erbjuda ny transportbur eller pengarna tillbaka. De har även tyckt att eftersom jag har fått behålla den trasiga (som jag inte kan använda!!) samt att de har satt in 200 bonuspoäng på mitt konto hos dom att jag ska vara nöjd.
 
Det är jag verkligen inte!! Jag blir otroligt besviken på Zooplus som alltid har satt kunden först. Ev frågor har behandlats direkt vid tidigare tillfällen (dock inte vid detta tillfälle) och ja, jag är otroligt besviken på dom.
 
Jag påpekade att dom gärna får tillbaka den trasiga buren, ta tillbaka de 200 bonuspoäng de satt in som kompensation mot att jag får ersättning för en dags utställning. Men det går dom som sagt inte med på....
 
 
 

Kommentera här: