Kopplad Marussia

I tisdags förra veckan flyttade sista kattungen från kull 6 och vi började väldigt sakta att jobba ihop Marussia med Sakhi och Ella. Från ti em till sö morgon hade vi arbetat ihop dom i tid knappt två dagar.
 
På söndagsmorgonen vaknar jag av att en katt kommer upp i sängen. Jag klappar katten lite förstrött och är på väg att somna om igen när jag hör mannen säga "Men vad gör du här Marussia?".
 
Eftersom jag vet att både Sakhi o Ella gärna sover i våra sängar vaknade jag snabbt. Tog med lugna, men bestämda rörelser tag i Marussia så att inte Sakhi ell Ella skulle få en liten chock när Marussia spatserar runt i huset.
 
Marussia är en duktig katt och kan öppna dörrar. Tack o lov inte ytterdörrar, men dörrar som man har vikt igen och bara har en liten, liten springa får hon lätt upp. På lördagkväll fick dom äta alla i samma rum, även om Marussia var kopplad, och det gick bara bra.

I söndags måste hon ha blivit less på att vara själv och säkert även hungrig (trots att det fanns torrfoder framme), petat upp dörren till vardagsrummet tillräckligt mycket för att få upp en springa att passera igenom. 
 
Kort på en utslagen och kopplad Marussia som ligger hos husse medan vi har dörren till vardagsrummet öppen. Korten är tagna förra veckan, efter att kullen hade flyttat.
 
Så här ser det ut när Marussia inte har kull. Marussia avgudar Sakhi o det är så kul att Maria Westling fick till just dessa kort på Sakhi och Marussia.
 
 
 

Kommentera här: