Jag har fått lite fler uppdateringar

Leos (dvs Moscow) matte skriver bla att i fredags (samma dag han kom hem) var han mest med matte S och kollade in läget. Han var storbjuden med att smaka på godsaker men äter nu bra, så bra att han tom har upptäckt att skinka är väldigt gott! 

Matte S sover med Leo och Majsan (äldsta katten) och det går bra. Majsan kolla in var Leo ligger innan hon själv lägger sig tillrätta. Leo är en typisk kattunge, dvs full fart och sen tvärslockna. Än så länge är ju Leo liten och ynklig om man jämför med Simba, som ju är en stor hane! Men jag är övertygad om att om ett eller två år så kommer Simba och Leo vara lika stora. Hon skriver oxå att något säger henne att denna charmiga prins kommer att bli bortskämd.  Nu har Leo hunnit vara hemma ett litet tag och han är nu mest nyfiken på händelserna och livet - matte S avslutar med att skriva att han blir nog en bra Tavelsjöbo.
 
Dagen efter Leo flyttade var det dags för Bea (dvs Venice) att flytta. Som jag redan skrivit om hade det gått bra igår och igår fick jag en till rapport.
 
Bea sov första natten med sina nya "föräldrar" och det har gått bra. Hon sov bra och tvättade både sig själv men även dom (vi är inte förvånade för Bea brås på morbror Sakhi, som oxå gillar att tvätta andra). Beas nya storasyster, Bailee, vill gärna lukta på Bea men det vill inte Bea ännu. Bailee är skönt nog väldigt snäll och väntar tålmodigt in Bea.

Matte L skriver att hon tycker att Bea hoppar imponerande högt (det kommer kanske från mormor Jivara som är väldigt duktig på att hoppa högt) samt att Bea är snabb och busig. Vi hade besök i fredags och dom busade med en vippa och Bea gav sig inte. Inte ens fastän hon flämtade till slut ville hon sluta med den trevliga leken. Hon är för söt Bea!
 
Lägger ut bilden jag fick på Bea.
 
Jag har även fått uppdateringar från Ivans (dvs London) matte och hon berättar bla att Ivan är en riktig gosis, som vill vara nära en hela tiden. I början var han ganska ängslig och tyckte det var lite jobbigt när man gick till ett annat, läskigt rum där han inte varit så mycket. (Detta beror ju på att kullen bara bor i vardagsrummet hela tiden de växer upp hos oss. Marussia är ju inte så förtjust i Sakhi när hon har kull, tyvärr... )
 
Matte F skriver även han (än så länge) inte förstår vad det är meningen att han ska göra med pelletsen (hon har två lådor till Ivan. En med vanlig sand och en med pellets).
 
Här kommer en rolig sak, tycker jag i alla fall. Matte F var första gången o testade hos mig  2012. Jag har sagt att jag tycker inte att man - om man är allergisk - ska låta katten komma in i sovrummet, alls. Det är lättare att kunna öppna dörren till sovrummet, sen när man blir van katten, än att först ha dörren öppen och sen bli tvungen att stänga den.
 
Så här skriver då matte F.  
Jag sov i soffan för jag klarade inte riktigt att höra honom pipa och det verkade uppskattas (han sov på mig hela natten).
Det är så otroligt roligt när man (inklusive jag själv) trots kattallergi kan sova i samma rum och det går bra!! Jag hoppas nu bara att Ivan snabbt vänjer sig vid att sova själv så matte F kan få sova gott i sin säng och inte behöva sova på soffan.
 
Även Ivan var lite storbjuden vad gäller maten så matte F lurade i honom lite mat och sen fortsatte han att äta av bara farten.
 
Det är alltid lika kul att få uppdateringar på hur det har gått och hur det går och trots att dom bara bor här ett par månader så har varje kattunge en egen plats i våra hjärtan.  
 
 
  
 

Kommentera här: