Upphittad katt

Jag blir så arg, ledsen och förtvivlad. Trots att det har gått ett par timmar har jag fortfarande en stor klump i magen och mitt hjärta gråter.
 
Idag hörde min man en katt som jamade och jamade. När han gick närmare kom en snygg svart katt fram och var så otroligt gosig. Det var inga problem med att lyfta upp katten ifråga, tvärtom var hon väldigt nöjd med att få lite kärlek och omtanke.
 
När min man lyfte upp katten frös hon så hon skakade. Det var som att lyfta luft och jag tror faktiskt att våra kattungar, som flyttar hemifrån när de är minst 12 veckor, väger mera.
 
En väldigt vacker, kelsjuk, social och framför allt hungrig och väldigt, väldigt utmärglad katt som fick lite mat (utblandat med vatten). Katten ifråga hade fullt med tovor - som ett halsband - och hon var så mager och utmärglad att man kände av ryggraden och revbenen. Hon fick bo i vårt garage och hann få lite mat ett par gånger innan vi fick tag på Djurskyddet Västerbotten.
 
Eftersom vi har andra katter inne - men mer pga min kattallergi - fick hon därför tyvärr stanna kvar i garaget. Efter ett par timmar kunde vi skjutsa in henne till ett hem och oj, vad det var svårt att lämna ifrån sig denna vackra och sociala katt.
 
Hon från Djurskyddet tröstade mig med att katten nu fått komma in i värmen och en annan bra sak är att hon har mer kunskaper än vi har vad gäller att ge utmärglade katter mat. Honan får nu eget rum en natt så hon får lugn och ro. Sen blir det till att kolla om hon är chipmärkt.
 
Det är ju inte lätt att veta vad som har hänt, om katten inte hittar hem, inte har ett hem eller vad det nu kan bero på men jag personligen kan inte förstå varför man släpper ut sina katter vind för våg.
 
 
Jag hoppas verkligen att honan hittar hem (om det nu är så att hon har rymt), eller att hon får ett nytt bra hem, där hon blir älskad.
 
Så otroligt fin, social, kelsjuk och gosig. Jag hade kattburen i mitt knä när vi åkte in till stan med henne och jo, jag kände av allergin en hel del tyvärr.
 
Jag är full av beundran för hur Djurskyddet jobbar och sliter och vi är så tacksamma att dom hade möjlighet att ta emot denna skönhet så snabbt o hjälpa henne. Kvinnan från Djurskyddet sa att katten nog inte skulle ha överlevt en köldknäpp. Jag har bett om att få uppdateringar om vad som händer så jag kommer nog skriva en rad här och berätta.

Lite information om hur man kommer i kontakt med Djurskyddet.
Kontakta oss på vår telefon 090-14 21 11 om du undrar över något.
Vi lyssnar av telefonen 1 gång per dag och ringer upp i mån av tid.
Glöm inte att lämna ditt telefonnummer, för vi ser inte det!
De finns även på Facebook; sök på Djurskyddet Västerbotten.
 
Här kommer några obearbetade bilder på hur hon ser ut. Vacker som en dag - eller hon kommer bli det när hon får lite kärlek och omvårdnad.
 

 
1 Siv:

skriven

Guldstjärna för din varma kärlek till katterna. Jag förstår inte hur kan vara så känslokall och bara släppa ut en katt vind för våg. Hoppas katten får ett bra livslångt hem nu. Annars så lever och frodas Leo och är ett riktigt matvrak. Så fort nån i familjen går till skafferiet så vips står han där på bakbenen och vill också ha... eller om man prasslar med något så kommer han och tror att det är något i matväg som vankas. Han har fått sig en lekkompis, en kattkille som är ett halvår yngre än honom och som heter Timon. Timon är en vanlig korthårig bondkatt och att se dom två ihop, vilken otrolig sann glädje dom har i varandra så det är en sån rikedom att se. God jul!/Siv

2 Annika:

skriven

Åh vilken vacker katt. Vad hemskt att de lämnar katter vind för våg. Hoppas verkligen att den får komma till ett bra hem. Vad snäll du var som tog in den. Du är verkligen en godhjärtad och varm människa. Stor kram från Annika.

3 Annika:

skriven

Hej igen. Tack för nyaårshälsningen. Önskar dig och din familj ett Gott Nytt År.

4 Helena:

skriven

Vad skönt att det kan ordna upp sig för katten! Man kan ju bara spekulera i vad som har hänt. Vilken tur att ni hittade henne i tid! Jag tycker att jag känner igen den men det kanske är någon som är lik henne som jag tänker på.

Gott nytt år!

Kram

Kommentera här: