Kort uppdatering om den upphittade katten

Dagen efter vi hade lämat in katten till ett jourhem skickade jag ett sms för att fråga hur det hade gått.
 
Det hade gått bara bra, katten hade fått äta lite men ofta och så fort som magen fungerade som den skulle skulle hon få komma ut o träffa en kompis. Katten var inte chippad så det kan bli svårt att hitta ägaren.
 
Jag fick en ny uppdatering idag och hon mår bra, även om magen är totalt utslagen - bara diarré men annat var inte att vänta då hon haft en period av svält. Tovorna är borta nu och i em blir hon polisanmäld som upphittad.
 
Jag har verkligen funderat och funderat och vad hjärtat vill och hjärnan vet är verkligen två olika saker. Jag har haft väldigt svårt att släppa tankarna på denna vackra katt. Jourhemmet säger - precis som vi oxå upptäckte - att det är en väldigt social katt, vill vara mycket i famnen och mysa. 
 
Hade det inte varit för min kattallergi (då jag kände av henne) och att Sakhi har HCM hade jag tagit tillbaka katten på en gång. Men nu måste jag tänka förståndigt, även om det är tufft.
 
1 Annika:

skriven

Hej. Gott Nytt År önskar jag din familj också. Kram från Annika, Lady och Lufsen.

2 Annika:

skriven

hej igen. Önskar ju dig också ett Gott Nytt År. Kram.

Kommentera här: