Jag har varit och hälsat på Finkel

(aka Raphael, från Änglakullen). Jag kom lite väl sent på kvällen så jag hann inte vara så mycket med sonen innan han gick i säng, men några få bilder på Sirius och hans två fyrbenta syskon fick jag. Hoppas det gick bra med tapetseringen förresten!
 
Finkel fick i fjol en kompis som heter Tratten. En jättesöt och väldigt charmig huskatt som i maj blir 1 år gammal. Finkel och Tratten går väldigt bra ihop.
 
Det finns flera filmer på Youtube som handlar om just Tratten och Finkel.  Dom hittar ni här. Men här kommer en film om hur dom två först möttes.
 
 
Det var väldigt kul att få se Finkel, då jag inte hade träffat honom på väldigt länge. Han var sig lik, lika stor, maffig och snäll som tidigare.

Lea undrade om han kom ihåg mig när jag kom eftersom han pratade lite när Lea öppnade dörren, något han tydligen inte gör i vanliga fall. Jag undrar jag om det inte var mer för att jag hade med mig lite godsaker som han kände lukten av.
 
Men väldigt snäll och gosig kille, han kom flera ggr fram till mig och skulle gosa o såklart även sniffa på mina kläder.
 
Tratten är en superfin ung hane. Visst är han snygg! Lea har verkligen gjort ett jättebra jobb med sina killar då dom är så charmiga, alla 3!!  
 

Kommentera här: