Eddie Cochran

I vanliga fall är det honan som far till hanen när hon löper men denna gång var det lite problem för hankattsägaren så vi fick tänka till lite extra. Ett alternativ var att ta hem Eddie till Karin (uppfödaren) och ha parningen där, ett annat var att vi (om vi kunde låna ut Dolce ett tag) kunde ha parningen här hos oss.
 
Jag valde det andra alternativet och Eddie kom ner med Susanne. Jivara var klockren, hon började alltid löpa exakt 10 dagar efter p-pillret hade tagits bort. Marussia har också varit väldigt snabb med att löpa efter p-pillret har tagits bort.
 
Vid Marussias senaste löp (kull 5) släppte jag p-pillret en vecka i förväg, sen for jag på kattutällning (Sundsvall, Sibirspecialen), kom hem och var hemma 2 dagar innan jag sen for till Öjebyn där hanen bodde då. Nu har Marussia varit hemma hela tiden och inte åkt långa sträckor, rättare sagt - hon har inte åkt bil alls sen vi kom hem från Finland. Skumt, mycket skumt! Men det här bevisar ju bara att det finns undantag och att man inte alltid kan lita på att honan (i detta fall) gör som man vill.  
 
Vi har pratats vid, Eddies matte och jag, och kommit fram till att dom vill ha tillbaka sitt charmtroll till veckan. Så just nu har Marussia en vecka på sig att hinna löpa. 
 
Det händer inte så mycket här just nu och för att muntra upp Eddie tog jag ut honom i kattgården idag. Här kommer en hel hög med bilder på vackra och gosiga Eddie!
 
Men först en bild på trögfian Marussia , som lugnt sitter och väntar på att få bli utsläppt från tvättstugan.
 Här kommer bilderna på Eddie, både från tvättstugan men även från kattgården idag. En riktigt stilig kille och kolla in hans underbara färg och mönster!!!
 
En kille som är het, det riktigt glöder om honom!

Såklart måste det bli en tassbild oxå! 
 
Nog kan säkert Eddie bli arg oxå, men det har jag inte märkt något av ännu. En supergosig kille som nästan "buffade" mot mig idag i kattgården - något han inte brukar göra så ofta så jag känner mig lite extra hedrad och glad! Här är han långt ifrån arg utan försöker bara säga att han är less på att vara ute i kattgården och vill komma in nu.

Avslutar med två bilder på Eddie, ett där han intresserat tittar på Marussia (som är nere på golvet) och en bild som jag bara älskar, den sista bilden berättar nog allt vad Eddie skulle säga om han kunde!!

För att vara en fertil hankatt, som bara får sitta i vår (rätt stora) tvättstuga så är han helt underbar. Han känner att det finns andra katter i huset och att det finns en fertil honkatt, men inte att han blir irriterad/sur etc över att inte få göra "sitt jobb". Helt underbar katt och även om det är lite jobb att ha en fertil hane på besök så är det värt det när dom är så här underbara! Jag kan inte ösa nog många lovord över Eddie!!!
 
1 Izabell :

skriven

Våran tjusiga, snälla, goa kisse! :)
Nog måste jag säga att tösen hans är himla vacker också <3
Visade en bild på henne till mamma som också tycker hon är underbart fin

Kommentera här: