Två gamla bilder på Yin

Jag pratade med en tjej som ville visa sitt intresse för en kattunge ur kommande kull och jag tror inte på kösystem utan istället försöker jag hitta rätt kattunge till rätt person/familj.
 
Jag kom osökt att tänka på Yin (vars blogg du hittar här) och den katten är ett talande exempel på vad jag menar. En mkt stor personlighet, inte rädd för något tror jag. Det blev ett lätt beslut att placera henne i hennes hem, trots att dom vid det tillfället hade 2 hundar. En ung jakthund, Kira, och en äldre hund Smulan, som tyvärr inte finns längre.
 
Vi pratade en del om vikten att dels låta Smulan få lugn och ro från en busig kattunge men även hur vi skulle göra för att få Kira och Yin komma överens. Det gick bara finfint och efter ett tag fick jag två bilder som jag visserligen har delat med mig förut men vill göra det igen. Korten är tagna mars 2012, dvs inte långt efter att Yin hade flyttat in.
 
I soffan ligger Smulan, Yin och Kira. Familjen, ja de fick sätta sig någon annanstans.
 
 Yin hade mer respekt för Smulan (skönt nog) än för Kira. Det tog inte många veckor innan Yin bestämde sig för att det var hon som bestämde och så har det fortsatt.
 
Jag hade aldrig sålt till en hundfamilj tidigare så det var lite extra spännande men det gick bara bra och det blev en nyttig erfarenhet för mig oxå!
 

Kommentera här: