Presenting litter number 6/Presentation av kull 6

The theme for this litter is big cities, although I’m not sure that the name of kitten 3 is a big city but I fell in love with the name.
 
I have given the kittens names after cities I’ve been to – and want to go back to – and to cities I would like to go to. It wasn’t that easy to pick the names because there are so many cities that I want to go to, either for the first time or go back to.
 
Temat för denna kull är storstäder och jag är inte säker på att kattunge nr 3 är en storstad, men jag blev kär i namnet.
 
Kattungarna har fått namn efter städer jag har varit i – o vill tillbaka till – och efter städer jag vill åka till. Att plocka ut bara 4 städer var inte så lätt, eftersom det finns så många städer jag vill åka tillbaka till eller åka till för första gången. 
 

 Kitten number 1 has been given the name Moscow, and is a male, SIB n 24.

It would be so nice to go to Russia and attend a cat show, but I’m sure Moscow has much more to offer! You can read more about Moscow here.

 

  Kattunge nr 1 har fått namnet Moskva (men på stamtavlan kommer det stå Moscow), det är en hane, SIB n 24.

 

Det skulle vara så kul att fara till Moskva och vara med på en kattutställning, men jag är säker på att det finns mycket mer att se där! Du kan läsa mera om Moskva här.

 

Kitten number 2. I think I need to give you some background first.

 

Many years ago I nearly got myself burned out. I got an offer from one of my husband’s colleagues, who suggested that I should go with his wife and their two children back to their hometown. What should have been a week turned out to be three magical week!!

 

The fact that I was able to follow my friend Faranak (with their two daughters Parisa and Tanja) back to her parents was such a wonderful experience that this trip (almost 10 years ago) still belongs to my top-three-list. The whole family and relatives took so good care of me that I still want to go back there again. Unfortunately now my friend usually visits her parents in the summer and then it’s way too hot for me.

 

 So kitten number 2 has been given the name Tehran, and is a female, SIB f 24.

You can read more about Tehran here.

 

 Kattunge nr 2, men jag tror att jag behöver ge lite bakgrundsinformation först.

För många år sen var jag nära att gå in i väggen. Jag fick ett förslag från en arbetskompis till min man att jag kunde följa med hans fru o deras barn hem till fruns föräldrar. Det som var tänkt att bli max en vecka blev istället 3 magiska veckor – och jag ville trots det inte fara hem!!

 

Eftersom jag fick följa med Faranak (och deras två döttrar, Parisa och Tanja) och bo hos Faranaks föräldrar var en så härlig upplevelse som gör att denna resa (nästan 10 år sen) gör att den fortfarande tillhör min topp-tre-lista. Hela familjen och släkten tog så bra hand om mig att jag väldigt gärna vill fara tillbaka dit. Nu reser (tyvärr) min kompis oftast dit på sommaren och då är det på tok för varmt för mig.

 

 Kattunge nr 2 har därför fått namnet Teheran (men på stamtavlan kommer det stå Tehran) och det är en hona, sköldpadda, SIB f 24.

Du kan läsa mera om Teheran här.

 
 

 Kitten number 3 has been given the name Venice and is a female, SIB f 24.

Venice is a city that I hope to visit soon. You can read more about Venice here.

 

 Kattunge nummer 3 har fått namnet Venedig (men i stamtavlan kommer det stå Venice), och det är en hona, sköldpadda, SIB f 24.

 

Venedig är en stad jag hoppas att jag snart kan åka till. Du kan läsa mera om Venedig här.

 

 Kitten number 4 has been given the name London and is a male, SIB n 24.

London is a town I just love to visit and I don’t think that I will ever get tired of this city. Here you can read more about London.

 

 Kattunge nummer 4 har fått namnet London o är en hane, SIB n 24.

London är en stad jag aldrig tröttnar på och kan åka tillbaka när som helst, hur ofta som helst. Du kan läsa mera om London här.

 
1 FannyL:

skriven

Vilka fina namn de fått! Väldigt roligt att läsa :)

Kommentera här: