Kullen har kommit

Det har varit två långa dygn för mig. Jag var rätt säker på att Marussia skulle få kullen natten mot fredag då hon var lite orolig, men det var lugnt så jag gick i säng. Torsdag till idag har hon varit mest i vardagsrummet, instängd. Mycket mot hennes vilja, men jag ville inte behöva gå och leta kull någonstans i huset.
 
Fördelen med att sitta instängd i vardagsrummet var att jag har hunnit göra väldigt många julkort. Det kommer att komma en längre förlossningsberättelse så småningom men nu vill jag (som varit vaken sen 4 imorse) ge Marussia middag, äta middag själv och så beundra kattungarna.
 
Susanne ville vara med och uppleva en förlossning så när jag blev väckt kl 04 imorse skickade jag sms till henne och Carina. Carina kunde tyvärr inte komma, men Susanne kom och så väntade vi. Tur vi hade ett så trevligt ämne att prata om, nämligen katter!
 
Förlossningen gick bra, det blev 4 st fina kattungar. Imorgon kommer vi ta enskilda bilder på varje unge och som vanligt kommer jag skicka kort till några kompisar och skriva vad jag tror om varje kattunge. Sen är det frågan om jag har rätt eller fel.  Med tanke på senaste kullens miss kommer jag fota om unge nr 1 och 4 när de är runt en vecka gammal så ev svullnad hinner gå ner.
 
Missen jag gjorde med kull 5 var att jag som vanligt fotade kattungarna, från alla håll och kanter och så klart även könet. Jag fick tillbaka att det var en hona och en hane, så de fick namnen Yin och Yang. När kullen var runt 6 veckor kom Sussie på besök och det första hon sa när hon såg Yangs ansikte var "Men det här är ju en tjej!"   Jag visade förresten en uppfödare ett kort på Yangs kön och även om hon vet att Yang är en tjej (som kallas för Sunny) så var det inte helt lätt att se vilket kön det var.

Nåja, jag är inte den första som tar fel, det finns tom uppfödare som i samband med slutbesiktning upptäckt att de har fel kön på kattungen.

Det blev som sagt 4 stycken kattungar och 2 stycken är paddor. Mina första två paddor!   Här är bilder på de fina paddorna, nr 2 och nr 3.
 
 Vi har medvetet låtit kullen få lugn och ro. Mitt tänkta tema gäller och presentation med färg, mönster, kön o namn kommer så småningom.
 
Måste bara avsluta med att visa dessa två bilder. Dolce, som är rätt nyfiken på vad det är för små saker storasyster Marussia njuter med.

Samt en mycket nöjd och belåten mamma med sina nya kattungar.
 
 
 
 
 
 
 
1 Susanne Vikström:

skriven

Tack igen för att jag fick vara med! Grattis till den fina kullen! Jag saknar dem redan <3

2 Annika:

skriven

Stort grattis till de små söta kattungarna. Skönt att det gick bra. Ha det så bra. Kram från Annika.

3 Carina:

skriven

Synd att jag inte kunde komma.
Men snart får jag se dina fina

Kommentera här: