Kullen är en vecka gammal

Idag har jag fotat kullen så bilderna på dom är 1 vecka och 1 dag, men det hinner ju inte hända så mycket på en dag.
 
Anledningen till att jag inte fotade igår var för att jag och Carina for och hälsade på de två tjejerna (från Mys första kull) som flyttade tillsammans till ett trevligt par. Bilder kommer så småningom i ett separat inlägg.
 
Jag är inte helt redo att presentera kullen ordentligt med namn riktigt ännu, men jag kan gå ut med färg, mönster och kön. De kommer som sagt få namn från storstäder. Tjejerna har fått en extra bild för att ni ska kunna se ordentligt hur de ser ut.
 
Tack Susanne som kom och hjälpte till med fotandet! Trots att dom bara är en vecka gammal så är dom rörliga av sig.
 
Då klockan har blivit rätt mycket så har jag denna gång valt att använda auto-funktionen i vissa lägen i samband med att jag bearbetar korten. Detta gör att ungarna ibland kan upplevas som mer ljusa än dom är.
 
Unge nr 1 är en hane, SIB n 24.

Unge nr 2, en hona, sköldpadda, SIB f 24.
 
 
Unge nr 3, en hona, sköldpadda, SIB f 24.
 
Unge nr 4, en hane, SIB n 24.
 
 
Om ni undrar vad det är för något som dom har runt frambenet så är det ett smart tips från Kicki, och ett enkelt sätt att hålla koll på vem som är vem. Nu är städerna på tok för små för att ha dom, hårsnoddarna rasar bara ner, och sen tror jag inte att jag kommer behöva använda dom i fortsättningen då det är 4 olika kattungar. Kattunge nr 1 o 4 (dvs hanarna) är båda två svarta men nr 4 är mycket mer svart och mörk.
 
Den officiella kullbilden, dvs den som blev bäst.  Kattungarna ligger i den ordning de föddes, dvs unge 1 (hane), unge 2 o 3 (tjejerna) och unge 4 (hane)
 
Sen kommer här några typiska kullbilder. Jag upphör aldrig att förvånas över hur snabba dom är, trots att dom är så små!
 
Marussia i bolådan med ungarna och här ligger killarna högst upp. Jag måste erkänna att jag är lite osäker på om det är unge 1 och 4, eller om det är tvärtom. När man tittar på dom i vanligt ljus är det lätt att se skillnad på hanarna.
 
Det här är unge nr 2 (första tjejen). Älskar hur pömsiga kattungarna blir efter att ha ätit. De slocknar nästan helt och hållet men så vaknar de till en kort stund igen och börjar dia igen.
 
Två bilder på vår underbara vackra duktiga primadonna, GIC S*Deltas Marussia.
 
 

Kommentera här: