Bara för att

Dolce är så underbar och hon är vårt högt älskade charmtroll. Dolce charmar nog alla som träffar henne IRL. En mycket underbar katt med en otroligt stor "det"-faktor.
 
I helgen var jag i Skellefteå och träffade norra lokalgruppen, vi gick bla igenom förlossningar och vad man kan förvänta sig. Bortsett från att Dolces syskon, Chanel och Chaupurin, var döda och missbildade så tycker jag att det jobbigaste jag har varit med om var det otroligt mycket jobb med att stödmata Dolce som vi fick göra.
 
Det är helt otroligt vad en liten kattunge kan vara envis och "pipig" så att mamma katt måste komma och titta vad vi gör med hennes kattunge. Men till slut gick det vägen och Dolce lärde sig snabbt att äta mat.
 
Dolce lever ett väldigt bra liv här. Hon är född här och van vid både Sakhi o Marussia, Dolce kan tycka att Ella är lite väl jobbig ibland dock.
 
De enda gånger hon åker bil är tyvärr när hon måste till veterinären för att kolla upp att hon mår bra. Senaste kollen var april 2011 och nästa blir nu i år. När Dolce är på sin check-up kollar vi alltid hennes öga (som hon inte kan stänga pga förlamningen) och det har peppar, peppar alltid sett bra ut.
 
Hos veterinären är hon otroligt lugn, dom får ta blodprov på henne utan att hon säger eller gör något. Veterinären rakade ju även Dolce medan jag höll fast henne (inte särskilt hårt grepp), utan lugnande medel och det gick bara bra.
 
Dolce kan tyvärr inte (pga sin halvsidiga ansiktsförlamning) fara på utställning och det tycker jag är tråkigt. Jag är övertygad om att hon hade charmat både domare och publik.
 
Två kort på vår underbara, högt älskade och väldigt bortskämda prinsessa Dolce.

Kommentera här: