Några bilder på den mysiga kullen

Kullen växer och frodas så det knakar. Jag har nu börjat ge 1,5-2 mål riktig mat/dag och även hunnit börja med blötmat köpt på djuraffär. Det märks att dom börjar bli stora, +5 veckor, då dom periodvis är helt galna. Dom är helt underbart charmiga, då dom tex ligger och kliar sig bakom örat och visp så snurrar dom runt.

Mammas mat är fortfarande bäst - i synnerhet för London - men de andra har fattat att mat är gott. Jag är inte orolig för London utan så här är det. I varje kull, som jag har haft, är det någon unge som tycker det är mysigare att ligga hos mamma och snutta.
 
På julafton kom jag med kokt fisk och köttfärs. Det gick utmärkt att väga både Venice och London utan att de skulle gå till tallriken men Tehran var helt hopplös. Hon mer eller mindre skuttade ur vågkorgen varenda gång jag försökte väga henne. Moscow gick det bättre att väga för matdags men sen blev det mat även för honom och han stod och morrade vid tallriken åt Venice som kom för nära hans mat, dvs hela tallriken om han hade fått bestämma!
 
Mitt mål är att ha kvar lekhagen till nyår, plocka bort all jul o sen låta dom få härja vilt i vardagsrummet. Vi får se hur länge det funkar, för både Tehran och Moscow har lyckats rymma ett par ggr.
 
Det bästa man har sätter man väl på bordet eller hur? Detta är en ärvd julduk som jag är rädd om så den kommer bara fram till julafton. Jag hann knappt lägga upp den på bordet förrän Marussia bestämde sig för att lägga sig där. Vår underbara, tokiga prinsessa! 
 
Myser med mamma (på bild 2 är det Tehran och London som har en mysstund)  och som vanligt där det står siffror är det i den ordning dom föddes. Dvs 1 = Moscow, 2 = Tehran, 3 = Venice o 4 = London.
 
De helt underbara städerna, samma turordning som de föddes.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: